Średnia cena usługi: od 372,40 PLN do 842,28 PLN
Czym jest filtr cząstek stałych?
Jest to filtr montowany w silnikach diesla, który ma za zadanie oczyszczać gazy spalinowe z cząstek sadzy. Wprowadzenie filtru DPF pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu wydzielajacego się z rury wydechowej. Jest to zatem element odpowiedzialny za zmniejszanie emisji szkodliwych substancji zawartych w spalinach.
Co niszczy filtry DPF?
Podczas eksploatacji auta, głównie jeżdżąc tylko po mieście, kanaliki wkładu filtracyjnego zapychają się tym, co się nie dopaliło. Duże znaczenie ma także stosowanie odpowiednich olejów silnikowych. Wpływ na zapychanie się filtra ma również jazda z niedrożnym filtrem powietrza czy tankowanie paliwa o niskiej jakości.
Regeneracja, wypalanie, czyszczenie filtra DPF
Regeneracja filtra cząstek stałych ma na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności oraz przepustowości filtra. Proces ten ma spowodować że filtr DPF zostanie oczyszczony z sadzy a także wielu innych zalegających w nim popiołów i osadów. Filtr cząstek stałych nie może zostać zregenerowany tylko wtedy gdy jest uszkodzony mechanicznie. Jeśli filtr DPF jest całkowicie zniszczony, wymieniany zostaje wkład filtra na fabrycznie nowy.
Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do...
Niegdyś do najpopularniejszych samochodów segmentu aut miejskich należał Opel Corsa C. Jego sylwetka jak na ówczesne czasy była nowoczesna, a cena auta przystępna. Produkcja pojazdu...
Produkcję Forda Focusa pierwszej generacji rozpoczęto w 1998 roku. Sylwetka pojazdu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz była dość futurystyczna. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto...