Średnia cena usługi: od 200,00 PLN do 300,00 PLN
Wyglądają niepozornie, ale w silniku pełnią bardzo ważną funkcję i są poddawane ogromnym obciążeniom. Razem z zaworami uszczelniają komorę spalania silnika i umożliwiają mu prawidłowe działanie. Mowa oczywiście o gniazdach zaworowych. Aby celnie określić stan, a następnie przeprowadzić ich regenerację w głowicach samochodowych potrzebna jest wiedza oraz doświadczenie. Powierz to zadanie sprawdzonemu mechanikowi i miej pewność, że Twój samochód jest w dobrych rękach. Wymiana nie jest taka łatwa i warto poznać kilka praktycznych porad, aby wiedzieć, jak ona wygląda.
Jak wygląda wymiana gniazd zaworów? Zanim przystąpisz do zamontowania nowych gniazd, musisz najpierw usunąć stare. Dawniej przyspawywano do nich stare zawory i przy użyciu młotka wybijano całość. Trzeba przyznać jednak, że rozwiązanie to jest dość drastyczne i może doprowadzić do poważnych uszkodzeń głowicy. Współcześnie stosuje się mniej inwazyjne rozwiązania, np. frezowanie. W trakcie tego zabiegu głowica obrabiarki prowadzona jest przez prowadnicę starego zaworu. W ten sposób można łatwo usunąć gniazdo, a opiłki metalu są usuwane z korpusu głowicy specjalnym urządzeniem czyszczącym.
Żeby zamontować nowe gniazdo, stosuje się kilka metod, związanych z różnymi temperaturami. Można po prostu wcisnąć gniazdo w głowicę przy zachowaniu temperatury pokojowej. Inną opcją jest rozgrzanie głowicy i jednoczesne pozostawienie gniazda w temperaturze pokojowej. Coraz częściej sięga się także po ciekły azot, aby schłodzić gniazdo – głowica pozostaje w normalnej temperaturze. Aby maksymalnie ułatwić sobie montaż, można też połączyć te metody i głowicę podgrzać, a gniazdo schłodzić. Powinno ono wtedy wejść na miejsce bez żadnego użycia siły.
Przed wykonaniem montażu należy upewnić się, czy wszystkie elementy do siebie pasują. Nie wolno za mocno wciskać gniazda w głowicę, bo może to prowadzić do jej deformacji. Wszystko powinno do siebie idealnie przylegać. Jeśli zbyt mocno wciśniemy gniazdo, w jego osadzeniu mogą pojawić się pęknięcia. Z kolei zbyt mały nacisk wiąże się z jego wypadnięciem w trakcie pracy silnika. Po dokonaniu prawidłowego montażu należy powtórnie poddać gniazda obróbce mechanicznej w celu idealnego dopasowania, co nazywamy docieraniem. Na końcu wystarczy już tylko dokładnie wyczyścić całość, aby do komory spalania nie dostały się żadne zanieczyszczenia.
Po wykonaniu całości wykonuje się przy pomocy specjalnej wysysarki kontroli szczelności gniazda wraz z zaworem. Stanowi to ostatni etap do sprawnie działającej głowicy. Ile to kosztuje? Samo frezowanie pojedynczego gniazda zaworu jest niedrogie i wynosi ok. 10zł, z kolei pełna operacja wymiany dwa razy więcej.
Bardzo często wiele osób w okresie letnim lub też wiosennym decyduje się na wyjazd w celu odpoczynku. Warto pamiętać, iż taka weekendowa podróż niesie za sobą konieczność zabrania również do...
Handlarze samochodowi, aby ubić jak najlepszy interes, stosują szereg trików, które znacznie uatrakcyjniają ofertę. I bardzo często klienci łapią się na takie sztuczki, nie zdając sobie sprawy z...
Zastosowanie zmiennych faz rozrządu w motoryzacji stanowi bardzo duże udogodnienie dla kierowców – samochód jest bardziej dynamiczny, a przy tym oszczędniejszy. Nic więc dziwnego, że rozwiązanie...
Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii...