Naprawa pomp wtryskowych

Do czego służy pompa wtryskowa?

Pompa wtryskowa to nazwa pompy wysokiego ciśnienia będącej elementem układu paliwowego silników o zapłonie samoczynnym (diesla). Jej zadaniem jest wytworzenie odpowiedniego ciśnienia paliwa podawanego do wtryskiwaczy, a następnie komory spalania. Od ciśnienia wtryskiwanej dawki paliwa zależy praca silnika i efektywność procesu spalania. We współczesnych silnikach diesla pompa wtryskowa została zastąpiona przez pompowtryskiwacze i zaawansowane układy Common Rail.

Ile kosztuje naprawa pompy wtryskowej?

Koszt naprawy pompy wtryskowej zależy od typu i rozległości uszkodzenia. Naprawa pompy Common Rail będzie tańsza, niż naprawa pompy rozdzielaczowej. Sama praca mechanika polegająca na demontażu pompy z silnika oraz wstępnym rozebraniu to ok. 100-200 zł. Kolejny etap to regeneracja pochłaniająca ok. 400-700 zł w zależności od ilości wymienianych elementów. Jest to kwota samej wymiany, dlatego doliczyć trzeba koszt części, który może być bardzo różny. Jeżeli w pompie wysokiego ciśnienia wystąpiła awaria elektroniki, koszt regeneracji znacząco wzrośnie. W najlepszym przypadku naprawa pompy wtryskowej to koszt min. 500 zł, a w najgorszym nawet 2000 zł.

Znajdź serwis w Twojej okolicy i zapytaj o naprawę pompy wtryskowej. 

Naprawa pomp wtryskowych Białystok Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Bydgoszcz Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Gdańsk Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Gorzów Wielkopolski Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Katowice Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Kielce Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Kraków Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Lublin Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Łódź Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Olsztyn Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Poznań Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Szczecin Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Toruń Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Warszawa Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Wrocław Wybierz serwis
Naprawa pomp wtryskowych Zielona Góra Wybierz serwis

Przyczyny usterek pomp wtryskowych

Pompa wtryskowa może ulec zużyciu i awarii jak większość elementów samochodu po pewnym przebiegu lub czasie pracy. Jednak w przypadku pompy wysokiego ciśnienia, duży wpływ na jej awaryjność ma sam kierowca. Zapoznaj się z najpopularniejszymi przyczynami awarii pompy wtryskowej i uniknij zbędnych kosztów w przyszłości.

Tankowanie paliwa niewiadomego pochodzenia - pozorna oszczędność kilkunastu złotych na zbiorniku paliwa, może sprowadzić na kierowcę poważne problemy. Będzie ciężko obarczyć awarią pompy wtryskowej stację benzynową, a dodatkowo musisz posiadać paragon. Więcej na ten temat przeczytasz w akapicie “Jak dbać o pompę wtryskową?”

Tankowanie paliwa innego niż zalecane - silnik został zaprojektowany do zasilania określonym rodzajem paliwa z określonymi parametrami. Tankując niezalecane odmiany oleju napędowego ryzykujesz uszkodzeniem układu paliwowego. Stosowanie w starych silnikach popularnego zużytego oleju po frytkach, nie tylko zagraża trwałości jednostki napędowej, ale wprowadza do atmosfery ogromną ilość zanieczyszczeń i grozi karą.

Zaniedbanie układu paliwowego - począwszy od podstawowego serwisu jak wymiana filtra paliwa co max. 30 tys. km. po lekceważenie wycieków i nieszczelności mechanizmów oraz przewodów.

Oszczędności na tanich częściach zamiennych - zakup najtańszego filtra paliwa może w krótkim czasie obciążyć kierowcę wysokim kosztem naprawy jednostki napędowej. Kupno używanej niesprawdzonej pompy wtryskowej lub poddanie jej najtańszej na rynku regeneracji nie zagwarantuje pojazdowi jakiejkolwiek niezawodności.

Nieprofesjonalny chiptuning - elektroniczne podnoszenie mocy silnika odbywa się poprzez modyfikację mapy silnika. Wspomniana mapa zawiera informacje na temat sposobu pracy m.in. wtryskiwaczy i pompy wtryskowej. Można modyfikować jej wydajność, jednak nieumiejętna zmiana parametrów krytycznie wpłynie na stan pompy oraz wtryskiwaczy.

Objawy usterki pompy wtryskowej

Objawy usterki pompy wtryskowej są wspólne dla awarii kilku innych elementów silnika, dlatego ostateczną diagnozę powinien postawić wykwalifikowany mechanik po przeprowadzeniu wnikliwej diagnostyki. Naprawa pompy wtryskowej i wtryskiwaczy to kosztowny proces, dlatego mechanik powinien być pewny źródła problemu. Podstawowe objawy wskazujące na awarię pompy to:

  • trudny rozruch silnika lub brak możliwości uruchomienia
  • głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika
  • nierówna praca silnika
  • odczuwalny spadek mocy silnika
  • wydobywanie się czarnego dymu z rury wydechowej

Jak dbać o pompę wtryskową?

Awaria pompy wtryskowej nie musi być zdarzeniem losowym. Oczywiście każdy podzespół w samochodzie z czasem ulega zużyciu, jednak jako kierowca możesz wpłynąć na żywotność pompy wysokiego ciśnienia w swoim aucie. Poniższe zasady pozwolą Ci dłużej cieszyć się bezawaryjną jazdą.

Nie jeździj z pustym zbiornikiem. Wolna przestrzeń wewnątrz baku wypełniona jest powietrzem, z którego kondensuje się para wodna. Paliwo z drobinkami wody podane do układu paliwowego może wyrządzić szkody. Jazda z pełnym zbiornikiem paliwa jest zalecana szczególnie zimą.

Tankuj tylko sprawdzone paliwo. Układy paliwowe silników diesla z racji pracy pod wysokim ciśnieniem i z dużą precyzją są bardziej wrażliwe na paliwa wątpliwej jakości. Zanieczyszczone lub rozrzedzone paliwo może zatkać wtryskiwacze lub zwyczajnie spowodować nieprawidłową pracę silnika.

Nie zapominaj o wymianie filtra paliwa. W dokumentacji technicznej można znaleźć zalecenie wymiany filtra paliwa w silniku diesla maksymalnie po 30 tys. km. Warto ten okres skrócić i potraktować wymianę filtra paliwa jako czynność wykonywaną np. co dwie wymiany oleju. Użytkując auto w mieście wymieniaj olej silnikowy co ok. 12 tys., a filtr paliwa co 24 tys. km.

Korzystaj z części renomowanych producentów. Filtr paliwa kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Nie warto oszczędzać podczas jego wymiany, ponieważ ratuje on cały układ przed bardzo drogimi naprawami elementów zasilających silnik w paliwo. Regeneracja wtryskiwaczy pochłonie setki, a nawet tysiące złotych, podobnie naprawa pompy wtryskowej.

Reaguj na problemy związane z silnikiem. Jakakolwiek nieprawidłowa praca jednostki napędowej powinna być jak najszybciej weryfikowana, diagnozowana i usuwana. Silnik diesla nie bez powodu jest droższy w zakupie, a także w późniejszym serwisie. Zaniedbanie początkowych objawów problemów z układem zasilania może przerodzić się w bardzo kosztowny remont silnika.

Jeżeli zdarzy Ci się nie używać auta miesiącami, najlepiej byłoby spuścić paliwo i zatankować świeże. Odpalenie silnika na starym paliwie w nowoczesnym aucie po np. rocznym pobycie za granicą może nie być najlepszym pomysłem. Jeżeli nie masz możliwości wymiany paliwa w zbiorniku, skorzystaj z pomocy rodziny lub znajomych. Dobrze, gdyby ktoś podczas Twojej nieobecności kilka razy przejechał się autem i zatankował świeże paliwo.

Gdzie naprawić pompę wtryskową?

Naprawą lub regeneracją pomp wtryskowych zajmują się wyspecjalizowane serwisy. Mechanicy w standardowym warsztacie samochodowym zajmują się jej demontażem z auta, a następnie przekazaniem do regeneracji w sprawdzonym przez siebie punkcie. Samodzielny demontaż pompy wysokiego ciśnienia z silnika może być trudny, a znalezienie godnego polecenia warsztatu regenerującego jeszcze trudniejsze. W przypadku tak drogich napraw, warto zlecić całą naprawę specjalistom.

Znajdź serwis naprawiający pompy wtryskowe w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Co zrobić, gdy silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach?

Co zrobić, gdy silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach?

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach z pewnością jest frustrująca, ale poza tym może prowadzić do poważnych usterek. Za ciężką i nierówną pracę odpowiadać mogą niedrożne wtryskiwacze paliwa,...

więcej

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

 Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...

więcej

Seat Leon I - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon I - Cena wymiany rozrządu

 Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników...

więcej