Pobierz darmową aplikację mobilną

Legalizacja zbiorników lpg, cena

Średnia cena usługi: od 270,00 PLN do 360,00 PLN

Każdy zbiornik ciśnieniowy, który montowany jest w różnego rodzaju pojazdach, musi zostać poddany procesowi legalizacji. Legalizacja butli nadawana jest już w procesie produkcyjnym - Polskie zbiorniki zyskują ważność do 10 lat. Po upłynięciu tego czasu, zbiornik ten musi zostać ponownie sprawdzony i zalegalizowany. Żywotność instalacji LPG-CNG określana jest na 20 lat. Obowiązek okresowego sprawdzania butli przypada na właściciela pojazdu.

Badanie okresowe jest przeprowadzane po upłynięciu 10 lat od produkcji zbiornika CNG lub LPG. Natomiast badanie doraźne należy przeprowadzać co 3 lata od momentu badania odbiorczego.

Każde auto zza granicy posiadające instalację LPG lub CNG, które zostanie sprowadzone do Polski na użytek własny lub sprzedaż, również powinno przejść badanie okresowe, niezależnie od tego kiedy wcześniej było ono wykonywane - oraz niezależnie od swojego wieku. Badaniu temu musi poddać się każde auto przed rejestracją i w momencie przerejestrowywania auta.

Jakie kryteria dyskwalifikują zbiornik?

  • brak specjalnej adnotacji dotyczącej instalacji, w dokumentach pojazdu
  • brak oznaczeń na tabliczce znamieniowej
  • zbiorniki nie dopuszczone przez Transportowy Dozór Techniczny
  • uszkodzenia zbiornika np. wgniecenia, nadmierna korozja

Wymiana czy legalizacja?

Biorąc pod uwagę fakt, iż zbiornik eksploatować można do 20 lat bez obaw o bezpieczeństwo - bardziej opłacalnym jest legalizować niż wymieniać. Koszt takiej wymiany waha się od 400 do 600 złotych, ze względu na konieczność wymiany tzw. wielozaworu. Koszt legalizacji to tylko połowa tej ceny. Dodatkowo przy legalizacji, zbiornik taki zostaje dopuszczony do dalszej eksploatacji na 10 lat, czyli tyle samo co w przypadku zamontowania nowego zbiornika. Wymieniać należy zatem w momencie, kiedy serwisant uzna, że zbiornik ten nie nadaje się do dalszego użytku, ze względów jego nadmiernego uszkodzenia.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU
Szukasz pracy w warsztacie? Aplikuj w 60 sekund

Nasze porady

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć spalanie. Jakie daje to efekty? Patryk Mikiciuk z Team TOTAL postanowił to sprawdzić na przykładzie...

więcej

Instalacja LPG – fakty i mity

Instalacja LPG – fakty i mity

Ceny paliw od zawsze spędzają kierowcom sen z powiek. Wielu posiadaczy aut stosuje różne metody, aby jak najmniej tracić na eksploatacji. Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest instalacja...

więcej

LPG – legalizować czy wymieniać?

LPG – legalizować czy wymieniać?

Każdy, kto posiada instalację LPG w swoim aucie wie, że butla jest homologowana na dziesięć lat. Po tym okresie trzeba ją ponownie zalegalizować lub wymienić. Które rozwiązanie jest bardziej...

więcej

Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii...

więcej




Darmowa aplikacja mobilna

Nasza aplikacja działa poprawnie na wszystkich platformach mobilnych.
W celu jej pobrania wystarczy przejść do wybranego sklepu.

Pobierz z App Store

Pobierz ze Sklepu Windows

Wyślij aplikację na Twój telefon

SMS-em otrzymasz link do pobrania naszej aplikacji.

Pobierz