Jak wygląda instalacja CNG? Nie trzeba kupować nowego samochodu zasilanego CNG, aby rozpocząć korzystanie z czystego i bezpiecznego CNG oraz zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Każdy pojazd napędzany benzynowo lub dieslem może zostać przystosowany do zasilania CNG.
Wykwalifikowani technicy zajmą się zainstalowaniem komponentów CNG do istniejącego pojazdu. Sprawią one, iż CNG stanie się podstawowym źródłem napędu w Twoim samochodzie. Zostanie zainstalowany przełącznik wyboru paliwa (na desce rozdzielczej), który pozwoli kierowcy na ręczne przełączanie pomiędzy CNG a benzyną. Oprócz tego przytwierdzone będą specjalne zbiorniki magazyjnujące gaz CNG. Rury ze stali nierdzewnej zajmą się transportowaniem gazu pod wysokim ciśnieniem do reduktora wysokiego ciśnienia zainstalowanego w komorze silnika. CNG będzie przechodzić przez filtry paliwa następnie do wtryskiwaczy, aby wreszcie dostać się do kolektora dolotowego.
Posiadanie podwójnego układu paliwowego zapewni odpowiednie rezerwy paliwa pomiędzy wypełnieniami gazu ziemnego. W porównaniu do posiadania tylko silnika benzynowwgo, ta dodatkowa rezerwa paliwa zwiększy zasięg jazdy pojazdu. Kierowcy mogą od razu przejść z CNG do benzyny, nawet podczas jazdy na biegu jałowym lub gdy auto jest zaparkowane. System CNG automatycznie przełączy się na benzynę, gdy poziom gazu ziemnego osiągnie krytycznie niski poziom.
Działanie systemu CNG krok po kroku:
Najważniejszym atutem instalacji CNG jest bezwątpienia ekonomia. CNG jest tańsze od LPG a w porównaniu do benzyny lub oleju napędowego, wypada jeszcze korzystniej. Ponad to CNG jest dużo bezpieczniejsze od LPG - nie ma tu żadnego zagrożenia wybuchem - wynika to z faktu, iż gaz ten jest umieszczony pod ogromnym ciśnieniem w specjalnym, bardzo wytrzymałym zbiorniku. Ma on również niższą temperaturę zapłonu, jest lżejszy od powietrza oraz szybciej się ulatnia. W przypadku rozszczelnienia instalacji, utrudnia to zatem powstanie mieszanki wybuchowej.
Hyundai i30 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i liftback....
Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu...
Suzuki Swift to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1983 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi...
BMW Serii 5 to niemieckie auto klasy wyższej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 8 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku...