Instalacje CNG, auto gaz ziemny

Jak wygląda instalacja CNG? Nie trzeba kupować nowego samochodu zasilanego CNG, aby rozpocząć korzystanie z czystego i bezpiecznego CNG oraz zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Każdy pojazd napędzany benzynowo lub dieslem może zostać przystosowany do zasilania CNG.

instalacje cng, auto gaz ziemny

Wykwalifikowani technicy zajmą się zainstalowaniem komponentów CNG do istniejącego pojazdu. Sprawią one, iż CNG stanie się podstawowym źródłem napędu w Twoim samochodzie. Zostanie zainstalowany przełącznik wyboru paliwa (na desce rozdzielczej), który pozwoli kierowcy na ręczne przełączanie pomiędzy CNG a benzyną. Oprócz tego przytwierdzone będą specjalne zbiorniki magazyjnujące gaz CNG. Rury ze stali nierdzewnej zajmą się transportowaniem gazu pod wysokim ciśnieniem do reduktora wysokiego ciśnienia zainstalowanego w komorze silnika. CNG będzie przechodzić przez filtry paliwa następnie do wtryskiwaczy, aby wreszcie dostać się do kolektora dolotowego.

Posiadanie podwójnego układu paliwowego zapewni odpowiednie rezerwy paliwa pomiędzy wypełnieniami gazu ziemnego. W porównaniu do posiadania tylko silnika benzynowwgo, ta dodatkowa rezerwa paliwa zwiększy zasięg jazdy pojazdu. Kierowcy mogą od razu przejść z CNG do benzyny, nawet podczas jazdy na biegu jałowym lub gdy auto jest zaparkowane. System CNG automatycznie przełączy się na benzynę, gdy poziom gazu ziemnego osiągnie krytycznie niski poziom.

Działanie systemu CNG krok po kroku:

  • CNG jest wprowadzany do butli pod wysokim ciśnieniem za pomocą pojemnika gazu ziemnego na stacji paliw
  • CNG opuszcząc zasobniki (zbiorniku gazu) przechodzi przez główny zawór odcinający
  • CNG dostaje się do silnika za pomocą rur wysokociśnieniowych.
  • Regulator ciśnienia przyjmuje CNG i zmniejsza jego ciśnienie od 3600 psi do odpowiedniego poziomu
  • Elektrozawór gazu naturalnego pozwala na swobodny przepływ gazu z reduktora do wtryskiwaczy paliwa. Ten sam zawór elektromagnetyczny zamyka również dopływ gazu ziemnego, gdy silnik jest wyłączony
  • CNG miesza się z powietrzem gdy dostaje się do komory spalania silnika
     

Najważniejszym atutem instalacji CNG jest bezwątpienia ekonomia. CNG jest tańsze od LPG a w porównaniu do benzyny lub oleju napędowego, wypada jeszcze korzystniej. Ponad to CNG jest dużo bezpieczniejsze od LPG - nie ma tu żadnego zagrożenia wybuchem - wynika to z faktu, iż gaz ten jest umieszczony pod ogromnym ciśnieniem w specjalnym, bardzo wytrzymałym zbiorniku. Ma on również niższą temperaturę zapłonu, jest lżejszy od powietrza oraz szybciej się ulatnia. W przypadku rozszczelnienia instalacji, utrudnia to zatem powstanie mieszanki wybuchowej.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....

więcej

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....

więcej

Skoda Fabia I - Cena wymiany rozrządu

  Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...

więcej

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

 Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...

więcej