Pobierz darmową aplikację mobilną

Lakierowanie maski, cena

Średnia cena usługi: od 336,54 PLN do 459,23 PLN

Potrzebne lakierowanie maski samochodu? Warto zgłosić się do specjalisty, który profesjonalnie zadba o karoserię naszego auta. Dla sprawdzonego lakiernika usunięcie rys, pęknięć czy odprysków z maski samochodu nie stanowi problemu. Dobór odpowiedniego koloru, a także cały proces lakierowania nie jest łatwy i wymaga sporej wiedzy – samodzielne próby mogą więc skończyć się absolutną klapą. Zobacz, jak powinien wyglądać zabieg lakierowania maski i nie daj sobie wmówić, że każdy się go podejmie.

Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.

Umiejętne położenie lakieru wymaga doświadczenia, ale także profesjonalnego sprzętu i odpowiednich czynników zewnętrznych, m.in. temperatury i stopnia wilgotności powietrza. W warunkach garażowych na pewno nie uda ci się w stu procentach odtworzyć pracy lakiernika warsztatowego. Jeśli mimo to jesteś zdecydowany na samodzielny zabieg lakierowania, powinieneś zacząć od zmatowienia maski przy pomocy papieru ściernego lub włókniny syntetycznej. Po dokładnym wykonaniu tej czynności możesz całość odtłuścić przeznaczonym do tego środkiem, który można zakupić w większości sklepów motoryzacyjnych. Poczekaj, aż całość odparuje i przyjrzyj się, czy na masce są jakieś rysy lub wgniecenia. Jeśli tak, przed dalszymi czynnościami należy się ich pozbyć.

Teraz przystępujemy do nałożenia podkładu – jeśli samochód ma jasny kolor lakieru, postaraj się, żeby podkład też taki był. Inaczej może dojść do przebicia spod koloru bazowego. Po wyschnięciu matujesz całość i znowu odtłuszczasz. Na końcu trzeba już tylko położyć lakier bazowy i bezbarwny. Dokonuje się tego przy pomocy specjalnego pistoletu, który powinien być dobrany odpowiednio do nakładanej substancji. Po nałożeniu lakieru bezbarwnego trzeba z reguły odczekać dobę, ponieważ tyle czasu potrzebuje on, aby trwale przytwierdzić się do powierzchni. Nie susz elementów na słońcu, ale także nie w zakurzonym pomieszczeniu. Wszystko to bardzo negatywnie wpływa na efekt końcowy.

Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU
Szukasz pracy w warsztacie? Aplikuj w 60 sekund

Nasze porady

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć spalanie. Jakie daje to efekty? Patryk Mikiciuk z Team TOTAL postanowił to sprawdzić na przykładzie...

więcej

Lakierowanie samochodu krok po kroku

Lakierowanie samochodu krok po kroku

Jeśli posiadasz własne auto, prędzej, czy później może czekać cię lakierowanie. Karoseria może ulec uszkodzeniu w wyniku wypadku lub nawet niewłaściwego użytkowania. Bardzo istotna jest również...

więcej

Co tanie, to drogie, czyli jak najlepiej kupić AC

Co tanie, to drogie, czyli jak najlepiej kupić AC

Podczas poszukiwań autocasco, powiedzenie „co tanie, to drogie” możemy traktować jako zasadę numer jeden. Nieprzemyślany zakup polisy AC zbyt często daje nam złudny spokój. Niekiedy uważamy, że...

więcej

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej




Darmowa aplikacja mobilna

Nasza aplikacja działa poprawnie na wszystkich platformach mobilnych.
W celu jej pobrania wystarczy przejść do wybranego sklepu.

Pobierz z App Store

Pobierz ze Sklepu Windows

Wyślij aplikację na Twój telefon

SMS-em otrzymasz link do pobrania naszej aplikacji.

Pobierz