Średnia cena usługi: od 523,23 PLN do 685,45 PLN
Miałeś stłuczkę i na klapie bagażnika Twojego auta pojawiło się wgniecenie? Wszelkie pęknięcia, rysy i odpryski na powierzchni lakieru nie stanowią wyzwania dla sprawdzonego warsztatu blacharsko-lakierniczego. Interesuje Cię przywrócenie klapie bagażnika dobrego wyglądu? To zadanie dla doświadczonego fachowca. Niestety klapa bagażnika często ulega korozji i uszkodzeniom, a co za tym idzie, często podlega naprawom i lakierowaniu. Trzeba liczyć się z tym, że taki zabieg nie należy do łatwych, a przede wszystkim szybkich w wykonaniu.

Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.
Niestety, klapa bagażnika bardzo często narażona jest na uszkodzenia i korozję. Oczywiście, nie mamy większego wpływu na ewentualne kolizje, natomiast przed rdzą można się zawczasu uchronić. Jeśli jednak już do niej dojdzie, nie pozostaje nic, jak naprawienie szkód. Klapę najlepiej zdemontować, co znacznie ułatwia dalsze prace. Ewentualnie można robić wszystko na pojeździe, ale najpierw należy wszystkie elementy sąsiadujące dobrze zabezpieczyć. Rozpoczynamy od usunięcia rdzy i zabezpieczenia przed jej dalszym rozwojem, co można zrobić przy pomocy specjalnych preparatów. Po przeschnięciu powierzchni można się zabrać za szlifowanie, a następnie nałożenie warstwy podkładu epoksydowego. Znowu całość matujemy. Na końcu wystarczy już tylko nałożyć lakier bazowy (zwykle w trzech warstwach) oraz lakier bezbarwny. Po wykonaniu wszystkich wymienionych czynności pozostawiamy wszystko do wyschnięcia na całą dobę. Po tym czasie można klapę z powrotem zamontować i dla lepszego efektu wypolerować samochód.
Klapa bagażnika jest jednym z najczęściej lakierowanych elementów ze względu na częste uszkodzenia i rdzę. Jeśli chcesz tego uniknąć, zawczasu zadbaj o zabezpieczenie przed szkodliwymi czynnikami. W przypadku widocznych uszkodzeń nie pozostaje ci nic, jak wizyta u lakiernika. Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.
Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku....
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan....