Lakierowanie błotnika, cena

Średnia cena usługi: od 392,76 PLN do 528,28 PLN

Uszkodzony błotnik? Na pewno przyda się pomoc sprawdzonego lakiernika. Profesjonalny warsztat blacharsko-lakierniczy gwarantuje sprawną obsługę i brak niepożądanych efektów, czyli wtrąceń, cieni, czy oczek oleju. Naprawa uszkodzeń lakieru wymaga wprawy i precyzji – trzeba się na tym dobrze znać. Jeśli wiec twój błotnik wymaga malowania, pozostaw tę czynność specjaliście.


Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.

Jak wygląda lakierowanie samochodu? Aby w ogóle przystąpić do tego procesu, należy pozbyć się najpierw warstwy starego lakieru, czego dokonuje się z użyciem papieru ściernego. W przypadku uszkodzonego podkładu, należy go tak samo zeszlifować. Po tym zabiegu myjemy i odtłuszczamy powierzchnię. Teraz można już nałożyć podkład – powinien być jak najlepszy, wraz z właściwościami antykorozyjnymi i izolacyjnymi. Czekamy do całkowitego wyschnięcia, po czym należy jeszcze raz całość wygłaszamy. I w końcu przychodzi moment na nałożenie lakieru bazowego – dla pewności dobrze jest nałożyć go na małym fragmencie powierzchni, by porównać kolor z resztą karoserii. Jeśli wszystko jest w porządku, przystępujemy do malowania. Po wyschnięciu nakładamy lakier bezbarwny i znowu czekamy. Na końcu wystarczy przy pomocy pasty polerskiej wykończyć zabieg, aby osiągnąć estetyczny wygląd i pozbyć się wtrąceń w lakierze.

W przypadku błotnika z reguły mamy ułatwione zadanie, ponieważ jest to element, który bez trudu można zdemontować. Bardzo często ulega on uszkodzeniom mechanicznym, w wyniku czego lakier potrafi odpryskiwać. W przypadku wgnieceń, konieczne jest ich wyklepanie w pierwszej kolejności, do czego potrzeba wyczucia – inaczej blacha pognie się jeszcze bardziej.. Przy szlifowaniu nie wykonujemy ruchów kolistych, tylko na przemian poziome i pionowe, co pomaga usunąć rysy. Później proces jest analogiczny do opisanego wyżej.

Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

WARSZTATY W POBLIŻU

Nasze porady

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Hyundai Tucson (I, II, III) - Cena wymiany sprzęgła

Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje...

więcej

 Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...

więcej

Mitsubishi ASX - Cena wymiany rozrządu

Mitsubishi ASX - Cena wymiany rozrządu

Mitsubishi ASX to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu razem z kilkoma liftingami, produkowanego w nadwoziu...

więcej

BMW Serii 5 (E39, E60, F10) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 5 (E39, E60, F10) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 BMW Serii 5 to niemieckie auto klasy wyższej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 8 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku...

więcej