Średnia cena usługi: od 392,76 PLN do 528,28 PLN
Uszkodzony błotnik? Na pewno przyda się pomoc sprawdzonego lakiernika. Profesjonalny warsztat blacharsko-lakierniczy gwarantuje sprawną obsługę i brak niepożądanych efektów, czyli wtrąceń, cieni, czy oczek oleju. Naprawa uszkodzeń lakieru wymaga wprawy i precyzji – trzeba się na tym dobrze znać. Jeśli wiec twój błotnik wymaga malowania, pozostaw tę czynność specjaliście.

Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.
Jak wygląda lakierowanie samochodu? Aby w ogóle przystąpić do tego procesu, należy pozbyć się najpierw warstwy starego lakieru, czego dokonuje się z użyciem papieru ściernego. W przypadku uszkodzonego podkładu, należy go tak samo zeszlifować. Po tym zabiegu myjemy i odtłuszczamy powierzchnię. Teraz można już nałożyć podkład – powinien być jak najlepszy, wraz z właściwościami antykorozyjnymi i izolacyjnymi. Czekamy do całkowitego wyschnięcia, po czym należy jeszcze raz całość wygłaszamy. I w końcu przychodzi moment na nałożenie lakieru bazowego – dla pewności dobrze jest nałożyć go na małym fragmencie powierzchni, by porównać kolor z resztą karoserii. Jeśli wszystko jest w porządku, przystępujemy do malowania. Po wyschnięciu nakładamy lakier bezbarwny i znowu czekamy. Na końcu wystarczy przy pomocy pasty polerskiej wykończyć zabieg, aby osiągnąć estetyczny wygląd i pozbyć się wtrąceń w lakierze.
W przypadku błotnika z reguły mamy ułatwione zadanie, ponieważ jest to element, który bez trudu można zdemontować. Bardzo często ulega on uszkodzeniom mechanicznym, w wyniku czego lakier potrafi odpryskiwać. W przypadku wgnieceń, konieczne jest ich wyklepanie w pierwszej kolejności, do czego potrzeba wyczucia – inaczej blacha pognie się jeszcze bardziej.. Przy szlifowaniu nie wykonujemy ruchów kolistych, tylko na przemian poziome i pionowe, co pomaga usunąć rysy. Później proces jest analogiczny do opisanego wyżej.
Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.
Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi...
Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym...
Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...
Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia...