Lakierowanie błotnika, cena

Średnia cena usługi: od 380,69 PLN do 505,86 PLN

Uszkodzony błotnik? Na pewno przyda się pomoc sprawdzonego lakiernika. Profesjonalny warsztat blacharsko-lakierniczy gwarantuje sprawną obsługę i brak niepożądanych efektów, czyli wtrąceń, cieni, czy oczek oleju. Naprawa uszkodzeń lakieru wymaga wprawy i precyzji – trzeba się na tym dobrze znać. Jeśli wiec twój błotnik wymaga malowania, pozostaw tę czynność specjaliście.


Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.

Jak wygląda lakierowanie samochodu? Aby w ogóle przystąpić do tego procesu, należy pozbyć się najpierw warstwy starego lakieru, czego dokonuje się z użyciem papieru ściernego. W przypadku uszkodzonego podkładu, należy go tak samo zeszlifować. Po tym zabiegu myjemy i odtłuszczamy powierzchnię. Teraz można już nałożyć podkład – powinien być jak najlepszy, wraz z właściwościami antykorozyjnymi i izolacyjnymi. Czekamy do całkowitego wyschnięcia, po czym należy jeszcze raz całość wygłaszamy. I w końcu przychodzi moment na nałożenie lakieru bazowego – dla pewności dobrze jest nałożyć go na małym fragmencie powierzchni, by porównać kolor z resztą karoserii. Jeśli wszystko jest w porządku, przystępujemy do malowania. Po wyschnięciu nakładamy lakier bezbarwny i znowu czekamy. Na końcu wystarczy przy pomocy pasty polerskiej wykończyć zabieg, aby osiągnąć estetyczny wygląd i pozbyć się wtrąceń w lakierze.

W przypadku błotnika z reguły mamy ułatwione zadanie, ponieważ jest to element, który bez trudu można zdemontować. Bardzo często ulega on uszkodzeniom mechanicznym, w wyniku czego lakier potrafi odpryskiwać. W przypadku wgnieceń, konieczne jest ich wyklepanie w pierwszej kolejności, do czego potrzeba wyczucia – inaczej blacha pognie się jeszcze bardziej.. Przy szlifowaniu nie wykonujemy ruchów kolistych, tylko na przemian poziome i pionowe, co pomaga usunąć rysy. Później proces jest analogiczny do opisanego wyżej.

Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Generacja B6 produkowana była w latach 2000 - 2006. Stylistyka nie zmieniła się znacząco, ale samochód upodobnił się do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. Do dyspozycji było 12 silników...

więcej

Ford Focus Mk2 - Cena wymiany rozrządu

Ford Focus Mk2 - Cena wymiany rozrządu

 Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do...

więcej

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w...

więcej

 Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...

więcej