Konserwacja podwozia, cena

Średnia cena usługi: od 555,21 PLN do 1.160,00 PLN

 Płyta podłogowa to element blachy, który najbardziej narażony jest na niekorzystne warunki sprzyjające powstawaniu rdzy. Płyta ta w połączeniu z układem zawieszenia nosi nazwę podwozia. Przy płycie podłogowej poprowadzony jest także m.in. układ wydechowy i przewody hamulcowe. Podwozie musi być odporne na uderzenia kamieni, strumienie wody wyrzucane spod kół, brud i zanieczyszczenia. Mimo, że producenci zabezpieczają blachę w lepszy lub gorszy sposób, uderzenia mechaniczne i zjawiska chemiczne w końcu przedzierają się przez osłonę i stwarzają idealne warunki do utleniania metalu. Doprowadzenie do prawidłowego stanu całego podwozia to ogromny wydatek z uwagi na wysoki koszt elementów zawieszenia czy układu hamulcowego. Dlatego wiele osób decyduje się na konserwację podwozia.

Proces konserwacji podwozia trwa z reguły 2-3 dni i zależny jest od stanu podwozia, pracochłonności pracy przy danym egzemplarzu, stopnia zabezpieczenia, stosowanej technologii i sprzętu. Dużą rolę w konserwacji podwozia pełni dokładność i czas. Wiele procesów nie może odbyć się zaraz po sobie, stąd dość długi okres na jaki należy pozostawić samochód w warsztacie. Ceny usługi wahają się w granicach 300-1000zł i ustalane są indywidualnie dla każdego samochodu.


konserwacja podwozia

Proces konserwacji podwozia składa się z następujących etapów:

• Demontaż osłon i elementów podwozia takich jak np. koła

• Dokładne oczyszczenie podwozia z zanieczyszczeń

• Jeżeli podwozie jest już skorodowane należy oczyścić je z rdzy a ewentualne ubytki blachy uzupełnić. Konserwowanie zgniłego zawieszenia nie ma żadnego sensu! Po oczyszczeniu elementy należy osuszyć

• Zabezpieczenie folią nadwozia, hamulców itp.

• Nałożenie środka antykorozyjnego i ponowne odczekanie wymaganego czasu

• Natrysk środka konserwującego na bazie masy bitumicznej, tworzącego twardą i szczelną ale elastyczną powłokę. Jako, że cały samochód pracuje podczas jazdy, twarda powłoka mogłaby się pokruszyć. Warstw środka konserwującego można położyć kilka. Należy pamiętać, aby nie konserwować np. układu wydechowego. Osiągający wysokie temperatury wydech spaliłby masę.

• Ponownie należy odczekać do zupełnego wyschnięcia i stwardnienia powłoki. Proces ten może trwać nawet dobę.

Dobrze wykonana konserwacja podwozia wydłuża jego żywotność o ok. 5 lat.
 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim pojedziesz autem na serwis klimatyzacji

Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim pojedziesz autem na serwis klimatyzacji

Przy coraz większych upałach klimatyzacji w samochodach to absolutna konieczność. Ta przydaje się również w trakcie zimy czy jesienią, aby skutecznie pozbyć się zaparowanych szyb. Jak serwisować...

więcej

Po czym rozpoznać zużycie amortyzatorów - ile kosztuje ich wymiana?

Po czym rozpoznać zużycie amortyzatorów - ile kosztuje ich wymiana?

 Jakie są objawy zużycia amortyzatorów? Jak wydłużyć ich żywotność? Czym grozi jazda autem, w którym są one skrajnie wyeksploatowane? Ile kosztuje wymiana amortyzatorów w największych...

więcej

Najczęstsze usterki i objawy zużycia zawieszenia pneumatycznego

Najczęstsze usterki i objawy zużycia zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne to duże udogodnienie, dzięki któremu można podróżować autem w znacznie bardziej komfortowych warunkach. Niestety takie rozwiązanie ma też swoją cenę, a układ wymaga opieki...

więcej

Skuteczne sposoby na powstrzymanie choroby lokomocyjnej

Skuteczne sposoby na powstrzymanie choroby lokomocyjnej

Choroba lokomocyjna powoduje, że podróż samochodem zamienia się w koszmar i znacznie się wydłuża. Na czym polega? Co wywołuje jej objawy, a co im zapobiega? Podpowiadamy jak jej skutecznie...

więcej