Konserwacja podwozia, cena

Średnia cena usługi: od 535,29 PLN do 1.182,35 PLN

 Płyta podłogowa to element blachy, który najbardziej narażony jest na niekorzystne warunki sprzyjające powstawaniu rdzy. Płyta ta w połączeniu z układem zawieszenia nosi nazwę podwozia. Przy płycie podłogowej poprowadzony jest także m.in. układ wydechowy i przewody hamulcowe. Podwozie musi być odporne na uderzenia kamieni, strumienie wody wyrzucane spod kół, brud i zanieczyszczenia. Mimo, że producenci zabezpieczają blachę w lepszy lub gorszy sposób, uderzenia mechaniczne i zjawiska chemiczne w końcu przedzierają się przez osłonę i stwarzają idealne warunki do utleniania metalu. Doprowadzenie do prawidłowego stanu całego podwozia to ogromny wydatek z uwagi na wysoki koszt elementów zawieszenia czy układu hamulcowego. Dlatego wiele osób decyduje się na konserwację podwozia.

Proces konserwacji podwozia trwa z reguły 2-3 dni i zależny jest od stanu podwozia, pracochłonności pracy przy danym egzemplarzu, stopnia zabezpieczenia, stosowanej technologii i sprzętu. Dużą rolę w konserwacji podwozia pełni dokładność i czas. Wiele procesów nie może odbyć się zaraz po sobie, stąd dość długi okres na jaki należy pozostawić samochód w warsztacie. Ceny usługi wahają się w granicach 300-1000zł i ustalane są indywidualnie dla każdego samochodu.


konserwacja podwozia

Proces konserwacji podwozia składa się z następujących etapów:

• Demontaż osłon i elementów podwozia takich jak np. koła

• Dokładne oczyszczenie podwozia z zanieczyszczeń

• Jeżeli podwozie jest już skorodowane należy oczyścić je z rdzy a ewentualne ubytki blachy uzupełnić. Konserwowanie zgniłego zawieszenia nie ma żadnego sensu! Po oczyszczeniu elementy należy osuszyć

• Zabezpieczenie folią nadwozia, hamulców itp.

• Nałożenie środka antykorozyjnego i ponowne odczekanie wymaganego czasu

• Natrysk środka konserwującego na bazie masy bitumicznej, tworzącego twardą i szczelną ale elastyczną powłokę. Jako, że cały samochód pracuje podczas jazdy, twarda powłoka mogłaby się pokruszyć. Warstw środka konserwującego można położyć kilka. Należy pamiętać, aby nie konserwować np. układu wydechowego. Osiągający wysokie temperatury wydech spaliłby masę.

• Ponownie należy odczekać do zupełnego wyschnięcia i stwardnienia powłoki. Proces ten może trwać nawet dobę.

Dobrze wykonana konserwacja podwozia wydłuża jego żywotność o ok. 5 lat.
 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Zima jest trudnym okresem dla samochodów, zwłaszcza tych parkowanych na zewnątrz. Negatywnie na poszczególne części auta wpływają niskie temperatury, opady śniegu, szron osadzający się na szybach...

więcej

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Jazda z uszkodzonym układem kontroli trakcji stwarza poważne zagrożenie, tym bardziej, że może być to powiązane z układem ABS. Zapalenie kontrolki kontroli trakcji może być spowodowane awarią...

więcej

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Dobry mechanik to zbawienie każdego kierowcy. Można mu zaufać zarówno pod względem fachowości wykonania naprawy jak i przy uczciwym rozliczeniu. Niestety naprawy związane z silnikiem lub skrzynią...

więcej