Konserwacja podwozia, cena

Średnia cena usługi: od 649,96 PLN do 1.202,31 PLN

Płyta podłogowa to element blachy, który najbardziej narażony jest na niekorzystne warunki sprzyjające powstawaniu rdzy. Płyta ta w połączeniu z układem zawieszenia nazywana jest podwoziem. Przy płycie podłogowej poprowadzony jest także m.in. układ wydechowy i przewody hamulcowe. Podwozie musi być odporne na uderzenia kamieni, strumienie wody wyrzucane spod kół, brud i zanieczyszczenia. Mimo, że producenci zabezpieczają blachę w lepszy lub gorszy sposób, uderzenia mechaniczne i zjawiska chemiczne w końcu przedzierają się przez osłonę i stwarzają idealne warunki do utleniania metalu. Doprowadzenie do prawidłowego stanu całego podwozia to ogromny wydatek z uwagi na wysoki koszt elementów zawieszenia czy układu hamulcowego. Dlatego wiele osób decyduje się na konserwację podwozia.

Ile kosztuje i ile trwa konserwacja podwozia?

Proces konserwacji podwozia trwa z reguły 2-3 dni i zależny jest od stanu podwozia, pracochłonności pracy przy danym egzemplarzu, stopnia zabezpieczenia, stosowanej technologii i sprzętu. Dużą rolę w konserwacji podwozia pełni dokładność i czas. Wiele procesów nie może odbyć się zaraz po sobie, stąd dość długi okres na jaki należy pozostawić samochód w warsztacie. Ceny usługi wahają się w granicach 600 - 1200zł i ustalane są indywidualnie dla każdego samochodu.

konserwacja podwozia

Jak wygląda proces zabezpieczenia antykorozyjnego?

  • Demontaż osłon i elementów podwozia,a także kół
  • Dokładne oczyszczenie podwozia z zanieczyszczeń
  • Jeżeli podwozie jest już skorodowane należy oczyścić je z rdzy a ewentualne ubytki blachy uzupełnić. Konserwowanie zgniłego zawieszenia nie ma żadnego sensu! Po oczyszczeniu elementy należy osuszyć
  • Zabezpieczenie folią nadwozia, hamulców itp.
  • Nałożenie środka antykorozyjnego i ponowne odczekanie wymaganego czasu
  • Natrysk środka konserwującego na bazie masy bitumicznej, tworzącego twardą i szczelną ale elastyczną powłokę. Jako, że cały samochód pracuje podczas jazdy, twarda powłoka mogłaby się pokruszyć. Warstw środka konserwującego można położyć kilka. Należy pamiętać, aby nie konserwować np. układu wydechowego. Osiągający wysokie temperatury wydech spaliłby masę.
  • Ponownie należy odczekać do zupełnego wyschnięcia i stwardnienia powłoki. Proces ten może trwać nawet dobę.

Dobrze wykonana konserwacja podwozia wydłuża jego żywotność o ok. 5 lat.

Kiedy szczególnie warto oddać samochód na zabezpieczenie podwozia?

  • Posiadasz pojazd terenowy lub dostawczy/użytkowy
  • Samochód parkujesz cały rok na ulicy, a nie w garażu
  • Auto fabrycznie ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne
  • Często jeździsz drogami nieutwardzonymi
  • Używasz auta w klimacie śródziemnomorskim (obecność soli w powietrzu i środowisku)
  • Auto ma powypadkową przeszłość, na skutek której szczelność powłoki zabezpieczajacej mogła ulec uszkodzeniu
  • Posiadasz auto, do którego trudno jest znaleźć części zamienne

Czy można samemu wykonać zabezpieczenie podwozia?

Samodzielne zabezpieczenie podwozia jest z pewnością sporą oszczędnością pieniędzy, jednak nie każdy może ją wykonać. Do wykonania usługi niezbędny jest podnośnik lub co najmniej kanał w garażu. Samo pomieszczenie musi być suche, utrzymywać temperaturę powietrza 20-25° oraz  posiadać wentylację. Byle garaż nie jest w stanie zapewnić takich warunków. Aby zabezpieczenie zostało przeprowadzone poprawnie, powinno się zdemontować zasłaniające podwozie elementy jak np. część zawieszenia czy układ wydechowy. Bez wiedzy mechanicznej i odpowiednich narzędzi jest to niewykonalne. Blacha, która ma zostać zabezpieczona musi być wcześniej bardzo dokładnie oczyszczona, dlatego nie skończy się na zakupie samego zestawu masy zabezpieczającej. Czynności te są bardzo czasochłonne, datego warto przekalkulować, czy 2-3 dni spędzone w garażu są warte zaoszczędzenia kilkuset złotych.

Gdzie wykonać konserwację podwozia?

Jeżeli zdecydowałeś się przekazać auto do konserwacji specjalistom, warto wybrać tych najlpszych. Dokładnie wykonane oczyszczanie, a następnie naniesienie markowych produktów to jedyny sposób na gwarancję skuteczności przez kilka lat.

Zobacz, gdzie zakonserwujesz podwozie w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Fiat Panda II - Cena wymiany rozrządu

Fiat Panda II - Cena wymiany rozrządu

 Fiata Pande drugiej generacji produkowano w latach 2003 - 2012. Jest to model auta zaklasyfikowanego do segmentu B (klasa miejska). W porównaniu do swojego poprzednika o prostej konstrukcji,...

więcej

Fiat Bravo II - Cena wymiany rozrządu

Fiat Bravo II - Cena wymiany rozrządu

 Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do...

więcej

Fiat Punto II - Cena wymiany rozrządu

Fiat Punto II - Cena wymiany rozrządu

 Fiat Punto II to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modelów samochodów klasy miejskiej. W drugiej wersji Punto znacznie podkreślono kształty nadwozia, lecz większość mechanizmów auto...

więcej

Fiat 500 II - Cena wymiany rozrządu

Fiat 500 II - Cena wymiany rozrządu

 Fiat 500 II zaprezentowano w 2007 roku, po ponad 30 latach od zakończenia produkcji jego poprzednika. Auto odziedziczyło stylistyczne cechy po pierwszej generacji modelu. Nowa "500"...

więcej