Obornicka 263, Poznań
Do warsztatu MAGAN Service umówił sie właściciel Volvo V50 2.0 HDI na regenerację filtra cząstek stałych DPF.
Relacja przedstawia proces montażu zregenerowanego już filtra cząstek stałych. Poniżej zdjęcie pokazujące puste miejsce po zdemontowanym filtrze DPF.
Filtr cząstek stałych stosowany do silnika 2.0 HDI w Volvo V50.
Filtr należy umieścić w przeznaczonej na niego przestrzeni w komorze silnika. DPF znajduje się blisko jednostki napędowej, ponieważ do swojej pracy potrzebuje wysokiej temperatury spalin. Im dalej od silnika znajdują się spaliny tym ich temperatura jest niższa, dlatego ich droga do filtra powinna być w miarę możliwości krótka.
Filtr cząstek stałych zostaje podłączony do turbosprężarki napędzanej energią wylatujących spalin.
Do metalowych przewodów podłącza się gumowe przewody prowadzące do czujnika różnicy ciśnień. Zmierzone zostaje ciśnienie przed i za filtrem, co pozwala na określenie jego przepustowości, czyli stopnia zapełnienia.
Następnie montuje się metalową osłonę filtra cząstek stałych. Ma ona za zadanie odizolować pobliskie elementy od wysokiej temperatury, jednocześnie niedopuszczając do łatwego wychłodzenia filtra DPF.
Montujemy czujnik temperatury spalin.
Montujemy dolot powietrza do turbiny i silnika wraz z obudową filtra powietrza.
Dokręcamy filtr cząstek stałych do reszty układu wydechowego.
Montujemy plastikową pokrywę silnika.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: