Wahacz to metalowy element zawieszenia, który mocowany jest do podwozia za pomocą tulei gumowo-metalowych. Ma on za zadanie prowadzenie koła. Z reguły wymianie podlegają elementy wahacza takie jak sworznie czy tuleje, jednak zdarza się, że wymiany wymaga cały wahacz.
Obornicka 263, Poznań
Do warsztatu Magan Service zgłosił się klient z Toyotą Yaris 1.0 VVT-i 2002 r., który zlecił wymianę wahacza przedniego lewego.
Pracę rozpoczynamy od demontażu koła.
Następnie demontujemy zużyty łącznik stabilizatora przymocowany do wahacza.
W kolejnym kroku odkręcamy sworzeń wahacza od zwronicy.
Uwalniamy wahacz od strony zwronicy odciągając go w dół.
Następnie wyciągamy wahacz z samochodu w miejscu połączenia z karoserią. Połączenie to realizowane jest za pomocą tulei metalowo-gumowej.
W miejsce starego wahacza montujemy nowy.
Zaczynamy od zamocowania wahacza za pomocą tulej do podwozia. Następnie umieszczamy sworzeń wahacza w zwronicy.
Na koniec montujemy nowy łącznik stabilizatora. Po wymianie wahacza w Toyocie Yaris nie ma potrzeby ustawiania na nowo zbieżności.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: