Kup ubezpieczenie assistance

POWRÓT

Toyota Corolla E12 2003 1.6 VVT-i, wymiana przegubu napędowego

 Przegub napędowy odpowiedzialny za przenoszenie momentu obrotowego z silnika na koło jezdne ulega uszkodzeniem najszybciej poprzez gwałtowne ruszanie np. z piskiem opon, oraz przez mocne przyspieszanie przy skręconych kołach. Na żywotność przegubu wpływa także znacznie stan jego gumowej osłony, która izoluje go od zanieczyszczeń i nie dopuszcza do wypłukania smaru z łożysk.


MAGAN SERVICE

Obornicka 263, Poznań

UMÓW WIZYTĘ

Do naszego warsztatu zgłosił się klient z Toyotą Corollą E12 1.6 VVT-i gdzie jedną z usterek był uszkodzony przegub napędowy. W tym przypadku był to przegub koła lewego.

 corolla e12

Naprawę rozpoczynamy od demontażu koła.

demontaż koła

Następnie demontujemy zabezpieczenie nakrętki trzymającej półoś. Można też upuścić trochę oleju ze skrzyni biegów, aby nie rozlewał się on w sposób niekontrolowany po wyciągnięciu półosi.

demontaż zawleczki

Nakrętka zabezpieczająca trzymała na tyle mocno, że wymagało to użycia większego momentu obrotowego niż zazwyczaj. Na szczęście nakrętka poddała się szybciej niż klucz.

demontaż przegubu corolla

W prostym układzie zawieszenia jaki zastosowano w Toyocie wystarczyło odkręcić sworzeń wahacza i uwolnić zwrotnicę.

demontaż sworznia wahacza

Kolejny krok to wysunięcie półosi napędowej z przegubami ze skrzyni biegów i zwrotnicy.

demontaż przegubu corolla

demontaż półosi

Zużyty przegub napędowy wykazywał nadmierny luz pomiędzy elementami łożyskującymi, co objawiało się stukami w trakcie jazdy.

rozbieranie przegubu napedowego

Aby ułatwić sobie pracę, rozcinamy gumową osłonę przegubu, która i tak zostanie zastąpiona nowym zestawem.

przecinanie oslony przegubu napedowego

Następnie należy zbić przegub z wielowypustu półosi napędowej.

zużyty przegub napedowy

W tym przypadku zabezpieczenie przegubu przed zsunięciem się z półosi było dość zużyte i nie stawiało większego oporu.

blokada przegubu napedowego

Do tego modelu Corolli dedykowane są 3 typy przegubów. Po szybkiej przymiarce wybieramy właściwy.

nowy przegub napedowy

Do przegubu zostaje wprowadzony załączony w zestawie smar.

smar do przegubow napedowych

Na półoś zakładamy nową gumową osłonę przegubu napędowego,

montaz gumowej oslony przegubu napedowego

a następnie sam przegub napędowy wraz z opaską zabezpieczającą.

montaz nowego przegubu na polosi

Półoś z nowym przegubem napędowym zostaje umieszczona w skrzyni biegów i w zwronicy.

montaz polosi w skrzyni biegow

Pozostaje przykręcić sworzeń wahacza,

dokręcenie sworznia wahacza

zamontować nową śrubę zabezpieczającą przegub przed wysunięciem, oraz zamontować zabezpieczenie.

zabezpieczenie przegubu

Trzeba pamiętać o uzupełnieniu oleju w skrzyni biegów, który został upuszczony na początku.

uzupelnienie oleju w skrzyni biegow

Po wykonanej wymianie przegubu warto uruchomić samochód i dać mu popracować na biegu gdy koła nie dotykają ziemi. Podczas pracy bez obciążenia smar swobodnie rozprowadzi się w przegubie, ograniczając możliwość chwilowej miejscowej pracy na sucho.

 



Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

INFO

Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.

Wyślij fotorelację z opisem na: