Zapach paliwa w kabinie prawdopodobnie spowodowany jest nieszczelnym układem paliwowym. Podczas naprawy układu paliwowego sprawdzamy szczelność połączeń przewodów paliwowych pod maską, wtryskiwaczy i całego silnika. Wyciekające na ciepły silnik paliwo zaczyna parować, a układ wentylacji zasysa opary do wnętrza kabiny.
Obornicka 263, Poznań
Druga usterka, którą zgłosił klient w swojej Toyocie Corolli E12 1.6 VVT-i z 2003 roku, był zapach benzyny dostający się przez nawiew do kabiny.
Demontujemy plastikową pokrywę silnika i rozpoczynamy szukanie wycieku. Paliwo pod wpływem ciepła silnika zaczyna intensywnie parować, po czym opary zostają zassane do kabiny przez otwory wentylacyjne. Wyciek wcale nie musi być duży.
Sprawdzamy połączenia z pompą paliwa i pozostałych elementów zasilających silnik. Na pierwszy rzut oka nie było widać wyraźnego wycieku paliwa.
Widoczne było delikatne zapocenie w okolicy jednego z wtryskiwaczy, więc przystępujemy do demontażu listwy wtryskowej z wtryskiwaczami.
Po zdemontowaniu listwy wtryskowej z wtryskiwaczami od razu znaleziono przyczynę wycieku paliwa.
Okazało się, że jeden wtryskiwacz miał zamontowaną uszczelkę, która stosowana jest w układzie klimatyzacji, nieodporną na kontakt z paliwem. Uszczelka ta była twarda i pękła w rękach, podczas gdy pozostałe uszczelki były elastyczne i wyraźnie grubsze (zapewniając odpowiednie uszczelnienie).
Po założeniu nowych oryginalnych uszczelek na wtryskiwacze, listwa wtryskowa mogła zostać ponownie zamontowana w silniku.
Po naprawie samochód został wystawiony na zewnątrz warsztatu, uruchomiony i przetestowany pod kątem ewentualnych ponownych wycieków. Wcześniej też zadbano o to, aby pozostałe paliwo zgromadzone na silniku odparowało.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: