Obornicka 263, Poznań
Do warsztatu MAGAN Service zgłosił się klient ze Skodą Fabią 1.4 MPI 2002 r. skarżący się na bardzo słabe hamulce.
Standardowo pracę rozpoczynamy od zdjęcia kół.
Po zdjęciu koła od razu było wiadomo, dlaczego klient nie może skutecznie hamować. Tarcza hamulcowa jest stara, zardzewiała i nierównomiernie zużyta. Wąski wytarty pierścień na tarczy hamulcowej oznacza, że układ hamował już nie okładziną cierną, a elementem konstrukcyjnym klocka hamulcowego.
Kolejny krok to demontaż zacisku hamulcowego. Należy odkręcić śrubę na górze i dole zacisku.
Po zdemontowaniu zacisku, klocki hamulcowe posypały się w rękach. Okładziny cierne oddzieliły się od płytki głównej.
Aby zamontować nowe klocki hamulcowe o większej grubości, należy cofnąć tłoczki hamulcowe w zaciskach.
Kolejny etap to oczyszczenie piasty. Miejsce styku piasty z tarczą powinno być czyste i równe. W przypadku zamontowania nowej, równej tarczy hamulcowej do skorodowanej i chropowatej piasty, kierowca może odczuwać wibracje na kierownicy, ponieważ tarcza nie równo się ułoży.
Przy okazji oczyszczamy prowadnice klocków hamulcowych, aby mogły swobodnie pracować w zacisku. Ich zacinanie się, blokowanie, lub nierówne przyleganie do tarczy doprowadziłoby w niedługim czasie do kolejnej wymiany elementów w układzie hamulcowym.
Jeżeli wszystko jest dokładnie oczyszczone, montujemy nowe tarcze hamulcowe,
oraz nowe klocki hamulcowe. Klocki hamulcowe smarujemy smarem do hamulców w miejscu ich styku z prowadnicami, aby ułatwić im swobodne przemieszczanie się podczas pracy.
Montując z powrotem zaciski hamulcowe smarujemy prowadnice zacisków smarem do hamulców.
Na koniec przypominamy, że klocki i tarcze hamulcowe wymianiamy ZAWSZE po obu stronach jednej osi samochodu.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: