Ze względu na wysokie ceny paliwa, coraz więcej osób decyduje się na instalację LPG. Każdy pojazd ma inne wymagania, więc przed zainstalowaniem instalacji należy zapoznać się z dokładną specyfikacją auta oraz potencjalnymi kosztami instalacji LPG.
Modyfikacje jakie zachodzą w procesie montowania instalacji LPG:
Dragana 13E, Gdańsk
Do naszego warsztatu zgłosił się hiszpański właściciel Seata CupryR z silnikiem 2.0 TSI o mocy 280 KM z prośbą o montaż instalacji gazowej.
Okazuje się, że w Hiszpanii i innych krajach Europy nikt nie chciał podjąć się montażu instalacji w tym silniku. Trudność w montażu instalacji gazowej spowodowana jest bezpośrednim wtryskiem benzyny. Normalnie w tego typu przypadkach kupuje się zestawy dedykowane przez producentów, szczególnie chodzi o oprogramowanie dla sterownika gazowego.
Akurat dla silnika CupryR żaden producent nie udostępnia takiego zestawu, więc musieliśmy sami napisać oprogramowanie dla sterownika gazowego na podstawie analizy prądu sterowanego wtryskiwaczami benzynowymi.
Silnik CupryR 2.0 TSI ma po dwa wtryskiwacze benzynowe na każdy cylinder. Jeden do kolektora ssącego, a drugi do komory spalania. Podają benzynę niezależnie od siebie, ale mogą też pracować wspólnie. Inne firmy w podobnych, ale słabszych silnikach stosują system gazu podwójny (zakładają dwa sterowniki i 8 wtryskiwaczy gazowych). My stosujemy system standardowy z 4 wtryskiwaczami gazowymi i modyfikujemy odpowiednio oprogramowanie.
Przycisk do załączania instalacji LPG został umieszczony obok pokrętła świateł.
Klient zdecydowal się na walcowy zbiornik LPG.
Zawór tankowania LPG został ukryty pod fabryczną klapką wlewu paliwa.
Zestaw instalacji gazowej LPG do Seata CupraR składał się z:
zbiornik - Elpigaz
elektronika - Stella4DPI - Elpigaz
reduktor - Romano Sport - Elpigaz
wtryskiwacze - i-Plus Arco - Elpigaz
wlew pod klapką - Tomasetto
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: