Swoją budową przypomina małą chłodnicę samochodową. Jest włączona do układu chłodzenia samochodu, gdzie za pośrednictwem przepływającego przez nią rozgrzanego płynu chłodzącego, ogrzewane jest powietrze które trafia do naszej kabiny. Jeżeli w Twoim samochodzie przestało poprawnie działać ogrzewanie, to być może winowajcą jest nagrzewnica samochodowa.
Obornicka 263, Poznań
Do naszego warsztatu zgłosił się właściciel Opla Combo z silnikiem 1,3 CDTI z 2005 roku.
Klienta martwiła mokra plama pod nogami pasażera.
Usterka ta to typowy objaw nieszczelnej nagrzewnicy. W tym modelu znajduje się ona za tunelem środkowym.
W pierwszej kolejności demontujemy osłonę umieszczoną pod schowkiem pasażera.
Następnie demontujemy główny schowek.
Po zdemontowaniu schowka, wyciągamy kanał dolotu powietrza do kabiny kierowany na nogi.
Następnie demontujemy boczne osłony tunelu środkowego, za którymi ukryta jest nagrzewnica.
Naszym oczom ukazuje się nagrzewnica, spod której wyciągamy wypełnienie.
Następnie musimy zdemontować spinkę zabezpieczająca przewody nagrzewnicy.
Spuszczamy pozostały płyn chłodniczy z układu.
Demontujemy nagrzenicę i zastępujemy nową. Po wymianie uzupełniamy płyn chłodniczy i sprawdzamy szczelność połączeń.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: