POWRÓT

Opel Combo 1,3 CDTI 2005, wymiana nagrzewnicy

 Swoją budową przypomina małą chłodnicę samochodową. Jest włączona do układu chłodzenia samochodu, gdzie za pośrednictwem przepływającego przez nią rozgrzanego płynu chłodzącego, ogrzewane jest powietrze które trafia do naszej kabiny. Jeżeli w Twoim samochodzie przestało poprawnie działać ogrzewanie, to być może winowajcą jest nagrzewnica samochodowa.

 


MAGAN SERVICE

Obornicka 263, Poznań

Do naszego warsztatu zgłosił się właściciel Opla Combo z silnikiem 1,3 CDTI z 2005 roku.

 opel combo

Klienta martwiła mokra plama pod nogami pasażera.

uszkodzona nagrzewnica

Usterka ta to typowy objaw nieszczelnej nagrzewnicy. W tym modelu znajduje się ona za tunelem środkowym.

schowek opel combo

W pierwszej kolejności demontujemy osłonę umieszczoną pod schowkiem pasażera.

osłona schowka opel combo

osłona schowka pasażera opel combo

Następnie demontujemy główny schowek.

demontaż schowka opel combo

demontaż schowka opel combo

Po zdemontowaniu schowka, wyciągamy kanał dolotu powietrza do kabiny kierowany na nogi.

rura nawiewu

Następnie demontujemy boczne osłony tunelu środkowego, za którymi ukryta jest nagrzewnica.

demontaż osłony nagrzewnicy

Naszym oczom ukazuje się nagrzewnica, spod której wyciągamy wypełnienie.

nagrzewnica opel combo

Następnie musimy zdemontować spinkę zabezpieczająca przewody nagrzewnicy.

nagrzewnica opel combo

zabezpieczenie nagrzewnicy

Spuszczamy pozostały płyn chłodniczy z układu.

spuszczanie płynu chłodniczego

Demontujemy nagrzenicę i zastępujemy nową. Po wymianie uzupełniamy płyn chłodniczy i sprawdzamy szczelność połączeń.

demontaż nagrzewnicy

nowa i stara nagrzewnica



Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

INFO

Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.

Wyślij fotorelację z opisem na: