Obornicka 263, Poznań
Tym razem jedną z czynności do wykonania w Mazdzie 6 produkowanej w latach 2007-2013 była wymiana sworznia wahacza z prawej strony.
W pierwszej kolejności standardowo demontujemy koło.
Następnie odkręcamy przewody czujnika ABS, ponieważ łatwo je uszkodzić w trakcie prac przy zawieszeniu samochodu.
Uszkodzony sworzeń wahacza łączy górne ramie zwrotnicy z górnym wahaczem. Odkręcamy nakrętkę sworznia i odsuwamy zwrotnicę.
Aby bezpiecznie zdemontować sworzeń wahacza musimy zdemontować górny wahacz. Jest on przymocowany po obu stronach śrubami widocznymi poniżej.
Śruby trzymające wahacz górny są na tyle długie, że wyjęcie ich blokuje sprężyna zawieszenia.
Aby móc ją odsunąć i wyjać śruby wahacza musimy odkręcić górne mocowanie amortyzatora.
Po wyjęciu górnego wahacza wyciskamy stary sworzeń wahacza i wprasowujemy nowy.
Na koniec pozostaje zamontować z powrotem wahacz, mocowanie sprężyny i przykręcić ramie zwrotnicy do sworznia wahacza.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: