Obornicka 263, Poznań
W warsztacie MAGAN Service znalazła się Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM z podejrzeniem uszkodzenia uszczelki pod głowicą. W celu weryfikacji przeprowadzono test na zawartość CO2 w układzie chłodniczym.
Zestaw składa się z pompki do zasysania płynu z powietrzem, płynu który wchodzi w reakcję z CO2 zmieniając kolor, pustego zbiornika na zużyty płyn, oraz adapterów dla różnych marek samochodów. Urządzenie można także wcisnąć w miejsce korka chłodnicy bez użycia adaptera, dzięki stożkowej konstrukcji u dołu pompki (jak na zdjęciach poniżej).
Pomiar rozpoczyna się od napełnienia urządzenia dołączonym płynem, do poziomu wskazanego kreską. Należy pamiętać, aby silnik przed pomiarem był rozgrzany.
Następnie odkręcamy korek wlewu płynu chłodzącego. W tym miejscu można zamontować adapter, lub przytknąć urządzenie.
Należy uruchomić silnik i zassać płyn pompką. W celu przyspieszenia procesu można trochę zwiększyć obroty silnika.
Jeżeli w płynie chłodniczym znajduje się CO2, płyn zacznie zmieniać kolor z granatowego na żółto-zielony. Im szybciej zajdzie zmiana koloru, tym większa jest nieszczelność. W najgorszych przypadkach może to być zaledwie kilka sekund.
Po badaniu używany płyn zlewa się do przeznaczonego do tego zbiorniczka. Płyn wchodzący w reakcję z CO2 jest wielokrotnego użytku.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: