POWRÓT

Mazda 3 BK, wymiana przegubu napędowego

 Przegub napędowy odpowiedzialny za przenoszenie momentu obrotowego z silnika na koło jezdne ulega uszkodzeniem najszybciej poprzez gwałtowne ruszanie np. z piskiem opon, oraz przez mocne przyspieszanie przy skręconych kołach. Na żywotność przegubu wpływa także znacznie stan jego gumowej osłony, która izoluje go od zanieczyszczeń i nie dopuszcza do wypłukania smaru z łożysk.


Wielgus Auto Serwis

ul. Bartycka 116, Warszawa

Do wymiany przegubu półosi w pierwszej kolejności należy zdemontować koło, a następnie wykręcić śrubę centralną lub zdemontować zawleczkę w zależności od zastosowanego rozwiązania w danym samochodzie. Kolejnym krokiem jest uwolnienie zwrotnicy z układu. Można to zrobić na dwa sposoby w zależności od modelu samochodu. Poprzez odkręcenie górnej części zwrotnicy od zawieszenia, lub poprzez odkręcenia sworznia wahacza i odchylenie zwrotnicy na bok.

zdemontowana półoś napędowa mazda 3

Do zdemontowania przegubu najwygodniej jest wyjąć całą półoś z samochodu. Po zdemontowaniu gumowej osłony przegubu, należy go zsunąć z wielowypustu lub zbić młotkiem jeżeli jest taka potrzeba.

przegub napędowy mazda 3 bk

Przed zamontowaniem nowego przegubu napędowego należy oczyścić wielowypust oraz zaaplikować smar łożyskowy do środka przegubu. Następnie nasunąć go na wielowypust i zabezpieczyć dostępnym rozwiązaniem technologicznym np. zawleczką. Oczywiście nie można zapomnieć o wcześniejszym nałożeniu na półoś gumowej osłony, która ochrania przegub przed wypłukiwaniem smaru i dostawania się zanieczyszczeń z otoczenia.

nowy przegub napędowy mazda 3

przegub napedowy mazda 3 bk

Montaż półosi z nowym przegubem przebiega w odwrotnej kolejności do jego demontażu. Zdarza się, że po wymianie przegubu napędowego należy sprawdzić geometrię kół.



Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

INFO

Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.

Wyślij fotorelację z opisem na: