Przegub napędowy odpowiedzialny za przenoszenie momentu obrotowego z silnika na koło jezdne ulega uszkodzeniem najszybciej poprzez gwałtowne ruszanie np. z piskiem opon, oraz przez mocne przyspieszanie przy skręconych kołach. Na żywotność przegubu wpływa także znacznie stan jego gumowej osłony, która izoluje go od zanieczyszczeń i nie dopuszcza do wypłukania smaru z łożysk.
ul. Bartycka 116, Warszawa
Do wymiany przegubu półosi w pierwszej kolejności należy zdemontować koło, a następnie wykręcić śrubę centralną lub zdemontować zawleczkę w zależności od zastosowanego rozwiązania w danym samochodzie. Kolejnym krokiem jest uwolnienie zwrotnicy z układu. Można to zrobić na dwa sposoby w zależności od modelu samochodu. Poprzez odkręcenie górnej części zwrotnicy od zawieszenia, lub poprzez odkręcenia sworznia wahacza i odchylenie zwrotnicy na bok.
Do zdemontowania przegubu najwygodniej jest wyjąć całą półoś z samochodu. Po zdemontowaniu gumowej osłony przegubu, należy go zsunąć z wielowypustu lub zbić młotkiem jeżeli jest taka potrzeba.
Przed zamontowaniem nowego przegubu napędowego należy oczyścić wielowypust oraz zaaplikować smar łożyskowy do środka przegubu. Następnie nasunąć go na wielowypust i zabezpieczyć dostępnym rozwiązaniem technologicznym np. zawleczką. Oczywiście nie można zapomnieć o wcześniejszym nałożeniu na półoś gumowej osłony, która ochrania przegub przed wypłukiwaniem smaru i dostawania się zanieczyszczeń z otoczenia.
Montaż półosi z nowym przegubem przebiega w odwrotnej kolejności do jego demontażu. Zdarza się, że po wymianie przegubu napędowego należy sprawdzić geometrię kół.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: