Obornicka 263, Poznań
Usterka w Fordzie Mondeo 2.0 TDCi objawiała się metalicznymi stukami z okolic silnika. Jako, że klient był już wcześniej w MAGAN Service, wiedzieliśmy, że przyszła pora na wymianę dwumasowego koła zamachowego.
W tym celu najpierw demontujemy plastikowe osłony silnika i wyciągamy obudowę filtra powietrza.
Po zdemontowaniu obudowy filtra z rurą, okazało się, że inny warsztat naprawiający samochód niechlujnie zamontował rurę, gniotąc uszczelkę. Mogło to powodować łapalnie lewego powietrza przez silnik.
Kolejny krok to odłączenie linek zmiany biegów od skrzyni.
Pod akumulatorem znajduje się mocowanie skrzyni biegów. Aby się do niego dostać, wyciągamy akumulator.
Następnie odkręcamy jego obudowę i pozostałe znajdujące się pod nim elementy.
Podnosimy samochód, ściągamy koło i odkręcamy plastikowe osłony nadkoli.
W późniejszym etapie będziemy demontować półosie napędowe, dlatego trzeba wykręcić trzymające je w pieście śruby.
W celu wymiany koła zamachowego ze sprzęgłem należy wymontować skrzynię biegów. Aby to zrobić, musimy rozebrać część zawieszenia samochodu. Trzeba także odkręcić i odsunąć stabilizator, oraz przekładnię kierowniczą, które blokują skrzyni swobodne wyjście.
Demontujemy śruby z tulei wahaczy i wyciągamy wahacze z sanek.
Następnie odkręcamy same sanki zawieszenia i odkładamy na bok.
Odłączamy rurę intercoolera.
Spuszczamy olej ze skrzyni biegów.
Demontujemy podporę półosi napędowej.
Demontujemy półosie napędowe po obu stronach.
Podstawiamy pod skrzynię podnośnik do skrzyń biegów, oraz odkręcamy ostatnie mocowania od góry.
Rozpoławiamy układ oddzielając skrzynię biegów od silnika.
Tarcza dociskowa sprzęgła była wyraźnie zużyta.
Po odkręceniu i zdemontowaniu tarczy dociskowej, widoczne jest dwumasowe koło zamachowe. Posiadało ono zdecydowany luz, który generował stuki i nie spełniało swojego zadania.
Uszczelniacz wału korbowego również nadawał się do wymiany.
Po zdemontowaniu dwumasowego koła zamachowego okazało się, że od wewnętrznej strony bokiem wyszła sprężyna co jest dość rzadkim zjawiskiem. W dodatku stanęła ona w poprzek, żłobiąc w silniku niewielki rowek podczas ruchu obrotowego.
Nowy zestaw składa się z tarczy dociskowej sprzęgła, dwumasowego koła zamachowego, tarczy sprzęgłowej,
i wysprzęglika. Jest to markowy zestaw, dzięki czemu wszystkie części idealnie do siebie pasują i nie pojawiają się niespodzianki podczas montażu.
Tarcza sprzęgła była tak zużyta, że gdyby nie hałas związany z pracą dwumasowego koła zamachowego, klient za chwilę odczułby ślizganie się sprzęgła.
Po usunięciu starego uszczelniacza, oczyszczamy powierzchnię pod nowe uszczelnienie.
Nowy i stary uszczelniacz wału korbowego.
Montujemy nowy uszczelniacz wału korbowego.
Montujemy nowe dwumasowe koło zamachowe
Następnie dokręcamy tarczę sprzęgła i tarczę dociskową do koła zamachowego.
Pozostaje wymienić wysprzęglik. Demontujemy stary i w jego miejsce montujemy nowy. Przedtem oczyszczamy wnękę w skrzyni.
Następnie montujemy skrzynię biegów na miejscu i umieszczamy wszystkie zdemontowane elementy napędu i zawieszenia na swoje pierwotne miejsce. Uzupełniamy olej w skrzyni biegów.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: