Uszczelniacz półosi ma za zadanie niedopuścić do wyciekania oleju ze skrzyni biegów w miejscu łączenia jej z półosią napędową. Wymiana uszczelniacza wiąże się z wymontowaniem półosi, wymiana uszczelniacza, a następnie uzupełnieniem oleju w skrzyni biegów. Jeżeli zauważony zostanie wyciek przez uszczelniacz, warto zlecić naprawę mechanikowi, ponieważ jazda ze zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni biegów może doprowadzić do jej przedwczesnego zużycia.
Obornicka 263, Poznań
Podczas serwisu hamulców w Fordzie Focusie Mk2 1.6i 2005 r. zauważyliśmy wyciek oleju ze skrzyni biegów przez nieszczelny uszczelniacz półosi napędowej. Poinformowany o tym fakcie klient, zdecydował się na szybką naprawę.

Wymianę uszczelniacza półosi zaczynamy od zdjęcia koła.

Następnie demontujemy śrubę trzymającą półoś w pieście.
Miejsce łączenia półosi ze skrzynią biegów jest wyraźnie zapocone.

Nastepny krok to uwolnienie zwrotnicy i odsunięcie kolumny w celu wydobycia półosi. W tym celu należy rozłączyć sworzeń wahacza z wahaczem.


Do wyciągnięcia półosi od strony skrzyni biegów trzeba użyć narzędzia i trochę siły, tak aby pokonać opór zabezpieczenia.

Po wydobyciu półosi z samochodu, oczyszczamy dokładnie miejsce wycieku i montujemy nowy uszczelniacz.

Wkładamy z powrotem półoś napędową w skrzynię biegów tak głęboko, aż wskoczy zabezpieczenie. Z drugiej strony półoś umieszczamy w zwrotnicy i łączymy wahacz ze sworzniem wahacza.

Dokręcamy sworzeń wahacza do wahacza,

i wkręcamy śrubę zabezpieczającą półoś przed wysunięciem z piasty.



Na koniec uzupełniamy olej w skrzyni biegów, który wyciekł podczas występowania nieszczelności.

Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: