Zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation)to układ recyrkulacji spalin którego głównym zadaniem jest zmniejszenie emisji tlenków azotu NOx. Zawór ten przepuszcza część spalin z powrotem do kanału dolotowego. Zawór może się np. zablokować od nagaru w pozycji otwartej lub zamkniętej. O ile w pozycji zamkniętej nie jesteśmy w stanie zbytnio tego odczuć, to w pozycji otwartej samochód straci na mocy i zacznie mocno dymić.
Obornicka 263, Poznań
Do warsztatu MAGAN service zgłosił się klient z Citroenem Berlingo 1.6 HDI 2008 r. Klienta zaniepokoiła świecąca się kontrolka silnika. Po podłączeniu samochodu pod komputer wykryto zbyt mały przepływ spalin. Za usterkę odpowiadał nieotwierający się zawór recyrkulacji spalin EGR.
Zawór EGR w tym samochodzie znajduje się za silnikiem. Dostanie się do niego wymaga zdemontowania podszybia i kilku elementów.
Zdemontować trzeba m.in. maskownicę wycieraczek i wlotu powietrza.
W tym celu demontujemy całe ramiona wycieraczek. Odkręcić należy także zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego.
Następnie zdejmujemy maskownicę wycieraczek i wlotu powietrza.
Zdemontowaniu podlega także przegroda oddzielająca silnik od osprzętu wycieraczek i wlotu powietrza.
Teraz uzyskaliśmy dostęp do filtra powietrza. Pod nim znajduje się zawór EGR. Demontujemy obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem i rurą.
Naszym oczom ukazuje się zawór recyrkulacji spalin.
Demontujemy stary zawór EGR.
Podmieniamy stary zacięty zawór na nowy, sprawny.
Umieszczamy nowy zawór EGR na swoim miejscu. Następnie montujemy wszystkie elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: