Wymiana teoretycznie niewymienialnego sworznia wahacza w BMW 3 E46
W przypadku modelu BMW serii 3 E46 producent uznał, że zastosuje tam niewymienialne sworznie wahacza. Wahacz w tym modelu posiada swego rodzaju aluminiową pokrywkę, która uniemożliwia standardowe wyprasowanie sworznia, zmuszając posiadacza tego modelu do kupna nowego wahacza, który znacznie podnosi koszt serwisowania układu zawieszenia.
Ul.Tytusa Chałubińskiego 4 , Jelenia Góra
Wymiana teoretycznie niewymienialnego sworznia wahacza w BMW 3 E46
W przypadku modelu BMW serii 3 E46 producent uznał, że zastosuje tam niewymienialne sworznie wahacza. Wahacz w tym modelu posiada swego rodzaju aluminiową pokrywkę, która uniemożliwia standardowe wyprasowanie sworznia, zmuszając posiadacza tego modelu do kupna nowego wahacza, który znacznie podnosi koszt serwisowania układu zawieszenia.
Zdjęcie poglądowe standardowego wahacza E46 (źródło: http://imged.pl/wahacz-wahacze-bmw-seria-3-e46-2szt-tuleje-3427897.html)
Pokrywkę należy wyciąć szlifierką kątową, następnie wyprasować sworzeń z wahacza oraz usunąć pozostałości gumowej tulei w której zamocowany był sworzeń. Co ciekawe, wprasowujemy na to miejsce nowy sworzeń od modelu E36. Gdy ten sworzeń ulegnie zużyciu, wymieniać go już można jak w przypadku zwykłego wymienialnego sworznia wahacza, zaoszczędzając kolejne pieniądze. Naprawa ta jest w 100% bezpieczna, jednak zajmuje około 2 godziny pracy. Poniżej efekty takiego zabiegu.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: