Obornicka 263, Poznań
Do naszego warsztatu przyjechał klient z Audi TT 1.8T z wyciekającym płynem chłodniczym. Płyn chłodniczy zbierał się na plastikowej dolnej osłonie silnika.
W celu zlokalizowania wycieku płynu chłodniczego zdejmujemy plastikową osłonę silnika.
Następnie demontujemy plastikową pokrywę otaczającą zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.
Do wykonania naprawy będzie wymagane spuszczenie płynu chłodniczego. W tym celu odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego. Ułatwi to wypłynięcie cieczy z układu.
Kolejny krok to demonaż dolnej plastikowej osłony silnika.
Spuszczamy płyn chłodniczy z układu w najniższym punkcie.
Następnie demontujemy osłonę rozrządu i wyciągamy jedną z poduszek silnika. Wcześniej należy zabezpieczyć silnik przed przemieszczeniem się.
Demontujemy koło i osłony rozrządu od strony nadkola.
Okazało się, że wyciek płynu chłodniczego następuje przez pompę wody.
W kolejnym kroku musimy zdemontować rozrząd.
Odkręcamy osłonę koła zębatego wału korbowego.
Od razu rzuca się w oczy nagromadzony płyn chłodniczy z zanieczyszczeniami.
Demontujemy rozrząd i przygotowujemy części zamienne.
Podczas oględzin silnika w poszukiwaniu wycieku płynu chłodniczego zauważyliśmy wyciek oleju wydobywający się przez uszczelkę zaworu regulacji zmiennych faz rozrządu. W celu usunięcia nieszczelności demontujemy pokrywę zaworów.
Demontujemy plastikowe osłony wałka rozrządu. Mają one za zadanie zapobiegać wypluwaniu oleju podczas otwarcia korka wlewu oleju w trakcie pracy silnika.
Następnie wyciągamy wałki rozrządu wraz z osprzętem zmiennych faz rozrządu.
Wymieniamy uszczelnienie zaworu regulacji faz rozrządu i oczyszczamy głowicę.
Montujemy z powrotem wałki rozrządu.
Zakładamy nowy rozrząd.
Montujemy uszczelkę świec zapłonowych,
i zakładamy pokrywę zaworową.
Na koniec montujemy plastikowe osłony znajdujące się na silniku i pozostałych elementach pod maską. Uzupełniamy płyn chłodniczy.
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: