Ze względu na wysokie ceny paliwa, coraz więcej osób decyduje się na instalację LPG. Każdy pojazd ma inne wymagania, więc przed zainstalowaniem instalacji należy zapoznać się z dokładną specyfikacją auta oraz potencjalnymi kosztami instalacji LPG.
Modyfikacje jakie zachodzą w procesie montowania instalacji LPG:
Dragana 13E, Gdańsk
Kolejny klient, który zgłosił się do naszego warsztatu na montaż instalacji LPG posiadał Audi A7 3.0 TFSI o mocy 450 KM.
Wybór padł na nasz warsztat, ponieważ nikt inny nie był w stanie zamontować instalacji LPG do takiego silnika. Trudność w montażu instalacji gazowej spowodowana jest bezpośrednim wtryskiem benzyny. Normalnie w tego typu przypadkach kupuje się zestawy dedykowane przez producentów, szczególnie chodzi o oprogramowanie dla sterownika gazowego.
Do silnika Audi 3.0 TFSI żaden producent nie udostępnia takiego zestawu, więc musieliśmy sami napisać oprogramowanie dla sterownika gazowego na podstawie analizy prądu sterowanego wtryskiwaczami benzynowymi. Kolejną trudnością jest podanie gazu, gdzie praktycznie nie ma na to miejsca. Za granicą podjęto się próby i w efekcie uszkodzono intercooler, ponieważ w kolektorze dolotowym znajduje się kompresor oraz wspomniany intercooler chłodzony płynem chłodzącym.
Rozwiązaliśmy problem podając gaz specjalnymi rurkami pod zawory ssące.
W bagażniku zamontowano walcowy zbiornik LPG
oraz sprytnie go zamaskowano.
Wlew LPG umieszczono pod fabryczną klapką wlewu paliwa.
Zestaw instalacji gazowej do 3.0 TFSI 450KM składał się z:
zbiornik - Elpigaz
elektronika - Stella4DPI - Elpigaz
reduktor - Drago Grande Sport - Elpigaz
wtryskiwacze - Grey - Elpigaz
wlew pod klapką - Tomasetto
Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?
Pokaż ciekawe naprawy które wykonałeś.
Wyślij fotorelację z opisem na: