Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Seat Leon II i III.
Seat Leon II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + koszt |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW |
420 PLN |
741 PLN |
||
1.4 TSI 125KM 92kW | |||||
1.6 MPI 102KM 75kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.6 CR 105KM 77kW | ||||
1.9 TDI 105KM 77kW | |||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW |
Seat Leon III | |||||
Przednia oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 115KM 85kW | 294 PLN (194) |
464 PLN | ||
1.2 TSI 110KM 81kW | 295 PLN (193) |
465 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 339 PLN (232) |
509 PLN | |||
1.4 TSI ACT 150KM 110kW | 340 PLN (233) |
510 PLN | |||
1.8 TSI 180KM 132kW | 344 PLN (267) |
514 PLN | |||
2.0 Cupra 280KM 206kW | 422 PLN (355) |
592 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 294 PLN (193) |
464 PLN | ||
1.6 TDI 110KM 81kW | 339 PLN (223) |
509 PLN | |||
2.0 TDI CR 184KM 135kW | 340 PLN (233) |
510 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Leon II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Seat Leon II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + koszt |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW |
300 PLN |
555 PLN |
||
1.4 TSI 125KM 92kW | |||||
1.6 MPI 102KM 75kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.6 CR 105KM 77kW | ||||
1.9 TDI 105KM 77kW | |||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW |
Seat Leon III | |||||
Tylna oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 115KM 85kW | 213 PLN (140) |
383 PLN | ||
1.2 TSI 110KM 81kW | 214 PLN (141) |
384 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 280 PLN (186) |
450 PLN | |||
1.4 TSI ACT 150KM 110kW | 281 PLN (187) |
451 PLN | |||
1.8 TSI 180KM 132kW | 280 PLN (190) |
450 PLN | |||
2.0 Cupra 280KM 206kW | 320 PLN (271) |
490 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 214 PLN (141) |
384 PLN | ||
1.6 TDI 110KM 81kW | 280 PLN (182) |
450 PLN | |||
2.0 TDI CR 184KM 135kW | 281 PLN (187) |
451 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Seat Leon II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Seat Leon pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77 do 170KM.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77 do 170KM.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...