Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Seat Toledo II, III i IV.
Seat Toledo II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 75KM 55kW |
466 PLN |
763 PLN |
||
1.6 100KM 74kW | |||||
1.6 16V 105KM 77kW | |||||
1.8 20V 125KM 92kW | |||||
2.3 V5 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 110KM 81kW | ||||
1.9 TDI 150KM 110kW | |||||
1.9 TDI 90KM 66kW |
Seat Toledo III | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 102KM 75kW |
392 PLN |
712 PLN |
||
1.8 TFSI 160KM 118kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF 170KM 125kW |
Seat Toledo IV | |||||
Przednia oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 110KM 81kW | 224 PLN (181) |
394 PLN | ||
1.2 TSI 90KM 66kW | 208 PLN (161) |
378 PLN | |||
1.2 TSI 105KM 77kW | 224 PLN (170) |
394 PLN | |||
1.4 TSI 122KM 90kW | 283 PLN (189) |
453 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 314 PLN (191) |
484 PLN | |||
Diesel |
1.4 TDI 90KM 66kW | 225 PLN (162) |
395 PLN | ||
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 283 PLN (171) |
453 PLN | |||
1.6 TDI 115KM 85kW | 316 PLN (190) |
486 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Toledo II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Seat Toledo II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 75KM 55kW |
188 PLN |
407 PLN |
||
1.6 100KM 74kW | |||||
1.6 16V 105KM 77kW | |||||
1.8 20V 125KM 92kW | |||||
2.3 V5 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 110KM 81kW | ||||
1.9 TDI 150KM 110kW | |||||
1.9 TDI 90KM 66kW |
Seat Toledo III | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 102KM 75kW |
300 PLN |
528 PLN |
||
1.8 TFSI 160KM 118kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF 170KM 125kW |
Seat Toledo IV | |||||
Tylna oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 110KM 81kW | 242 PLN (140) |
412 PLN | ||
1.2 TSI 90KM 66kW | 220 PLN (129) |
390 PLN | |||
1.2 TSI 105KM 77kW | 254 PLN (137) |
424 PLN | |||
1.4 TSI 122KM 90kW | 241 PLN (141) |
411 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 242 PLN (142) |
412 PLN | |||
Diesel |
1.4 TDI 90KM 66kW | 220 PLN (126) |
390 PLN | ||
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 221 PLN (138) |
391 PLN | |||
1.6 TDI 115KM 85kW | 254 PLN (141) |
424 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Seat Toledo II, III i iV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan, liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee, Dacia Logan, Volkswagen Golf i Peugeot 301. Seat Toledo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan, liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen...
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan, liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od swojego kanciastego poprzednika. Do wyboru w ofercie było 7 silników benzynowych od 1.4 75KM do 2.3 V5...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od swojego kanciastego poprzednika. Do wyboru w ofercie było 7 silników benzynowych od 1.4 75KM do 2.3 V5...