Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Mazda 3 I, II i III.
Mazda 3 I | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 MZR 84KM 62kW |
470 PLN |
814 PLN |
||
1.6 MZR 105KM 77kW | |||||
2.0 MZR 150KM 110kW | |||||
Benzyna | 2.3 162KM 119kW | ||||
Diesel |
1.6 MZ-CD 90KM 66kW | ||||
Diesel | 1.6 MZ-CD 109KM 80kW | ||||
Diesel | 2.0 MZR-CD 143KM 105kW | ||||
Mazda 3 II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.6 MZR 105KM 77kW |
664 PLN |
908 PLN |
|||
2.0 MZR 151KM 111kW | ||||||
2.3 260KM 191kW |
||||||
Diesel |
2.0 MZR-CD 140KM 103kW | |||||
Mazda 3 III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 SKYACTIV-G 100KM 74kW | 276 PLN (175) |
446 PLN | ||
2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW | 358 PLN (223) |
528 PLN | |||
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | 359 PLN (231) |
529 PLN | |||
2.5 SKYACTIV-G 187KM 138kW | 358 PLN (232) |
528 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW | 277 PLN (184) |
447 PLN | ||
1.5 SKYACTIV-D 105KM 77kW | 276 PLN (176) |
446 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda 3 I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Mazda 3 I | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 MZR 84KM 62kW |
165 PLN |
499 PLN |
||
1.6 MZR 105KM 77kW | |||||
2.0 MZR 150KM 110kW | |||||
Benzyna | 2.3 162KM 119kW | ||||
Diesel |
1.6 MZ-CD 90KM 66kW | ||||
Diesel | 1.6 MZ-CD 109KM 80kW | ||||
Diesel | 2.0 MZR-CD 143KM 105kW | ||||
Mazda 3 II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.6 MZR 105KM 77kW |
304 PLN |
539 PLN |
|||
2.0 MZR 151KM 111kW | ||||||
2.3 260KM 191kW |
||||||
Diesel |
2.0 MZR-CD 140KM 103kW | |||||
Mazda 3 III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 SKYACTIV-G 100KM 74kW | 257 PLN (139) |
427 PLN | ||
2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW | 287 PLN (179) |
457 PLN | |||
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | 288 PLN (178) |
458 PLN | |||
2.5 SKYACTIV-G 187KM 138kW | 287 PLN (179) |
457 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW | 258 PLN (140) |
428 PLN | ||
1.5 SKYACTIV-D 105KM 77kW | 257 PLN (139) |
427 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Mazda 3 I, II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Mazda 3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku jako spadkobierca Mazdy 323. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee'd, Opel Astra, Renault Megane, SEAT Leon, Toyota Auris i Volkswagen Golf. Mazda 3 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Samochód klasy kompaktowej produkowany od 2003 - 2009. Mazda 3 jest następcą modelu 323. Zajął 2 pozycje na Europejski samochód roku w 2004. W roku 2006 auto przeszło delikatny facelifting. Oferowany w 4 odmianach benzynowych od 84KM do 260KM oraz 3 silników diesla o mocy od 90KM do 143KM.
Mazda 3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku jako spadkobierca Mazdy 323. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee'd, Opel...
Samochód klasy kompaktowej produkowany od 2003 - 2009. Mazda 3 jest następcą modelu 323. Zajął 2 pozycje na Europejski samochód roku w 2004. W roku 2006 auto przeszło delikatny facelifting. Oferowany w 4 odmianach benzynowych od 84KM do 260KM oraz 3 silników diesla o mocy od 90KM do 143KM.
Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz silniku diesla o mocy 115KM.