Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Toyota Corolla IX, X i XI wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Toyota Corolla IX | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V 97KM 71kW |
175 PLN |
173 PLN |
|||
1.6 i 16V 110KM 81kW | ||||||
1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW |
199 PLN |
200 PLN |
|||
2.0 D-4D 90KM 66kW | ||||||
2.0 D-4D 110KM 81kW | ||||||
2.0 D-4D 116KM 85kW |
Toyota Corolla X | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW |
219 PLN |
303 PLN |
|||
1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW | ||||||
1.6 Valvematic 132KM 97kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | |||||
Toyota Corolla XI | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1,33 Dual VVT-i 99KM 73kW | 178 PLN | 298 PLN | ||
1,6 Valvematic 132KM 97kW | 216 PLN | 336 PLN | |||
Diesel |
1,4 D-4D 90KM 66kW | 167 PLN | 287 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyota Corolla IX, X i XI dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Toyota Corolla IX | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V 97KM 71kW |
125 PLN |
173 PLN |
|||
1.6 i 16V 110KM 81kW | ||||||
1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW |
152 PLN |
200 PLN |
|||
2.0 D-4D 90KM 66kW | ||||||
2.0 D-4D 110KM 81kW | ||||||
2.0 D-4D 116KM 85kW |
Toyota Corolla X | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 i 16V VVT-i 97KM 71kW |
163 PLN |
271 PLN |
|||
1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW | ||||||
1.6 Valvematic 132KM 97kW | ||||||
Diesel | 1.4 D-4D 90KM 66kW | |||||
Toyota Corolla XI | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1,33 Dual VVT-i 99KM 73kW | 148 PLN | 268 PLN | ||
1,6 Valvematic 132KM 97kW | 184 PLN | 304 PLN | |||
Diesel |
1,4 D-4D 90KM 66kW | 129 PLN | 249 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Toyota Corolla IX, X i XI wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i Ford Focus. Toyota Corolla pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na podstawie aktualnie panującej mody na kompakty. Auto przeszło facelifting w 2004 roku. W ofercie...
Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na podstawie aktualnie panującej mody na kompakty. Auto przeszło facelifting w 2004 roku. W ofercie...
Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na podstawie aktualnie panującej mody na kompakty. Auto przeszło facelifting w 2004 roku. W ofercie...
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i...