Seat Ibiza III - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Seat Ibiza III  wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś Średni koszt calkowity
Najtańsze
[zł]

Rekomendowane
 [zł]

Premium
 [zł]
Przednia oś 
[zł]

Benzyna
 
1.2 60KM 44kW

 

 

 

 

 

83

 

 

 

 

 

180

 

 

 

 

 

303

 

 

 

 

 

252

1.2 12V 64KM 47kW
1.4 16V 85KM 63kW
1.4 16V 100KM 74kW
1.4 16V 75KM 55kW
Diesel 1.4 TDi 75KM 55kW
1.4 TDi 80KM 59kW
1.9 SDI 64KM 47kW
1.9 TDi 101KM 74kW
1.9 TDi 130KM 96kW

  Ceny wymiany klocków hamulcowych w wybranych silnikach Seat Ibiza III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś Średni koszt calkowity
Najtańsze
[zł]

Rekomendowane
 [zł]

Premium
 [zł]
Przednia oś 
[zł]

Benzyna
 
1.2 60KM 44kW

 

 

 

 

 

60

 

 

 

 

 

120

 

 

 

 

 

235

 

 

 

 

 

192

1.2 12V 64KM 47kW
1.4 16V 85KM 63kW
1.4 16V 100KM 74kW
1.4 16V 75KM 55kW
Diesel 1.4 TDi 75KM 55kW
1.4 TDi 80KM 59kW
1.9 SDI 64KM 47kW
1.9 TDi 101KM 74kW
1.9 TDi 130KM 96kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Seat Ibiza III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Seat Ibiza III - Cena wymiany klocków hamulcowych

Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do 118KW.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Seat Ibiza (III, IV, V) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Seat Ibiza (III, IV, V) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Seat Ibiza to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Kia Rio, Peugeot 208 i Renault Clio. Seat Ibiza pojawia się z napędem...

więcej

Seat Ibiza IV - Cena serwisu klimatyzacji

Seat Ibiza IV - Cena serwisu klimatyzacji

 Produkowanie czwartej generacji Seat Ibiza rozpoczęto w 2008 roku. Pojazd zaklasyfikowano do segmentu klasy miejskiej. W 2012 roku auto podanno faceliftingowi, przekształcając przedni zderzak, reflektory oraz tylnie lampy. Ibiza IV w 2009 roku otrzymała nagrodę Samochodu Roku 2019 w...

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany filtra kabinowego

Seat Ibiza III - Cena wymiany filtra kabinowego

 Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...

więcej

Seat Ibiza III - Cena diagnostyki komputerowej

Seat Ibiza III - Cena diagnostyki komputerowej

 Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę