Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Seat Leon II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Seat Leon II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW |
213 PLN |
285 PLN |
||
1.4 TSI 125KM 92kW | |||||
1.6 MPI 102KM 75kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.6 CR 105KM 77kW | ||||
1.9 TDI 105KM 77kW | |||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW |
Seat Leon III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 115KM 85kW | 194 PLN | 314 PLN | ||
1.2 TSI 110KM 81kW | 193 PLN | 313 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 232 PLN | 352 PLN | |||
1.4 TSI ACT 150KM 110kW | 233 PLN | 353 PLN | |||
1.8 TSI 180KM 132kW | 267 PLN | 387 PLN | |||
2.0 Cupra 280KM 206kW | 355 PLN | 475 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 193 PLN | 313 PLN | ||
1.6 TDI 110KM 81kW | 223 PLN | 343 PLN | |||
2.0 TDI CR 184KM 135kW | 233 PLN | 353 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Leon II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Seat Leon II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW |
135 PLN |
243 PLN |
||
1.4 TSI 125KM 92kW | |||||
1.6 MPI 102KM 75kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.6 CR 105KM 77kW | ||||
1.9 TDI 105KM 77kW | |||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW |
Seat Leon III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 115KM 85kW | 140 PLN | 260 PLN | ||
1.2 TSI 110KM 81kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 186 PLN | 306 PLN | |||
1.4 TSI ACT 150KM 110kW | 187 PLN | 307 PLN | |||
1.8 TSI 180KM 132kW | 190 PLN | 310 PLN | |||
2.0 Cupra 280KM 206kW | 271 PLN | 391 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 141 PLN | 261 PLN | ||
1.6 TDI 110KM 81kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
2.0 TDI CR 184KM 135kW | 187 PLN | 307 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Seat Leon II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Seat Leon pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i...
Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...
Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...