Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Seat Toledo II, III i IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Seat Toledo II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 75KM 55kW |
213 PLN |
285 PLN |
||
1.6 100KM 74kW | |||||
1.6 16V 105KM 77kW | |||||
1.8 20V 125KM 92kW | |||||
2.3 V5 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 110KM 81kW | ||||
1.9 TDI 150KM 110kW | |||||
1.9 TDI 90KM 66kW |
Seat Toledo III | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + koszt |
||||
Benzyna |
1.6 102KM 75kW |
213 PLN |
285 PLN |
||
1.8 TFSI 160KM 118kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF 170KM 125kW |
Seat Toledo IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 110KM 81kW | 181 PLN | 301 PLN | ||
1.2 TSI 90KM 66kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
1.2 TSI 105KM 77kW | 170 PLN | 290 PLN | |||
1.4 TSI 122KM 90kW | 189 PLN | 309 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
Diesel |
1.4 TDI 90KM 66kW | 162 PLN | 282 PLN | ||
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 171 PLN | 291 PLN | |||
1.6 TDI 115KM 85kW | 190 PLN | 310 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Toledo II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Seat Toledo II | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 75KM 55kW |
135 PLN |
207 PLN |
||
1.6 100KM 74kW | |||||
1.6 16V 105KM 77kW | |||||
1.8 20V 125KM 92kW | |||||
2.3 V5 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 110KM 81kW | ||||
1.9 TDI 150KM 110kW | |||||
1.9 TDI 90KM 66kW |
Seat Toledo III | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + koszt |
||||
Benzyna |
1.6 102KM 75kW |
135 PLN |
243 PLN |
||
1.8 TFSI 160KM 118kW | |||||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||||
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||||
2.0 TDI DPF 170KM 125kW |
Seat Toledo IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI 110KM 81kW | 140 PLN | 260 PLN | ||
1.2 TSI 90KM 66kW | 129 PLN | 249 PLN | |||
1.2 TSI 105KM 77kW | 137 PLN | 257 PLN | |||
1.4 TSI 122KM 90kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
1.4 TSI 125KM 92kW | 142 PLN | 262 PLN | |||
Diesel |
1.4 TDI 90KM 66kW | 126 PLN | 246 PLN | ||
1.6 TDI CR 105KM 77kW | 138 PLN | 258 PLN | |||
1.6 TDI 115KM 85kW | 141 PLN | 261 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Seat Toledo II, III i IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan, liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee, Dacia Logan, Volkswagen Golf i Peugeot 301. Seat Toledo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od swojego kanciastego poprzednika. Do wyboru w ofercie było 7 silników benzynowych od 1.4 75KM do 2.3 V5...
Seat Toledo III został po raz pierwszy zaprezentowany w 2004 roku. Pojazd zaliczany jest do segmentu samochodów typu C. Toledo III w porównaniu do drugiej generacji ponowanie zmieniło swoją stylistykę. Wyszukane kształy sprawiają, że cieżko zaklasyfikować nadwozie do konkretnego typu....
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan, liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od swojego kanciastego poprzednika. Do wyboru w ofercie było 7 silników benzynowych od 1.4 75KM do 2.3 V5...