Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volkswagen Touran I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volkswagen Touran I | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.4 TSI 140KM 103kW |
275 PLN |
359 PLN |
|||
1.6 102KM 75kW | ||||||
1.6 FSI 116KM 85kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
Diesel | 1.9 TDI 90KM 66kW | |||||
1.9 TDI 100KM 74kW | ||||||
1.9 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI 170KM 125kW |
Volkswagen Touran II | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 105KM 77kW |
275 PLN |
359 PLN |
|||
1.4 TSI 140KM 103kW | ||||||
1.4 TSI 170KM 125kW | ||||||
Diesel | 1.6 TDI 90KM 66kW | |||||
1.6 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
2.0 TDI 177KM 130kW | ||||||
Volkswagen Touran III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115 KM 85 kW | 213 PLN | 333 PLN | ||
1.2 TSI 110 KM 81 kW | 188 PLN | 308 PLN | |||
1.4 TSI 150KM 110kW | 215 PLN | 335 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150 KM 110 kW | 337 PLN | 457 PLN | |||
1.8 TSI 180 KM 132 kW | 290 PLN | 410 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 110 KM 81 kW | 213 PLN | 333 PLN | ||
1.6 TDI 115 KM 85 kW | 227 PLN | 347 PLN | |||
2.0 TDI 150 KM 110 kW | 281 PLN | 401 PLN | |||
2.0 TDI SCR 190 KM 140 kW | 403 PLN | 523 PLN | |||
2.0 TDI SCR 122 KM 90 kW | 215 PLN | 335 PLN | |||
2.0 TDI SRC 115 KM 85 kW | 188 PLN | 308 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Touran I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volkswagen Touran I | ||||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.4 TSI 140KM 103kW |
210 PLN |
306 PLN |
|||
1.6 102KM 75kW | ||||||
1.6 FSI 116KM 85kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
Diesel | 1.9 TDI 90KM 66kW | |||||
1.9 TDI 100KM 74kW | ||||||
1.9 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI 170KM 125kW |
Volkswagen Touran II | ||||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | ||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 105KM 77kW |
226 PLN |
322 PLN |
|||
1.4 TSI 140KM 103kW | ||||||
1.4 TSI 170KM 125kW | ||||||
Diesel | 1.6 TDI 90KM 66kW | |||||
1.6 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
2.0 TDI 177KM 130kW | ||||||
Volkswagen Touran III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115 KM 85 kW | 155 PLN | 275 PLN | ||
1.2 TSI 110 KM 81 kW | 145 PLN | 265 PLN | |||
1.4 TSI 150KM 110kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150 KM 110 kW | 187 PLN | 307 PLN | |||
1.8 TSI 180 KM 132 kW | 272 PLN | 392 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 110 KM 81 kW | 155 PLN | 275 PLN | ||
1.6 TDI 115 KM 85 kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
2.0 TDI 150 KM 110 kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
2.0 TDI SCR 190 KM 140 kW | 294 PLN | 414 PLN | |||
2.0 TDI SCR 122 KM 90 kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
2.0 TDI SRC 115 KM 85 kW | 178 PLN | 298 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Touran I, II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira i Renault Scenic. Volkswagen Touran pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku. W ofercie znalazło się 5 silników benzynowych o mocach od 102KM do 170KM oraz 7 silnikow...
Początek produkcji najnowszej generacji modelu Touran to 2015 rok. Auto zostało całkowicie zaprojektowane od postaw w stosunku do poprzedniej generacji. Pojazd powstał na płycie podłogowej MQB. W ofercie znajdują się 3 jednostki benzynowe o mocach od 105KM do 170KM oraz silników diesla od 90KM...
Początek produkcji najnowszej generacji modelu Touran to 2015 rok. Auto zostało całkowicie zaprojektowane od postaw w stosunku do poprzedniej generacji. Pojazd powstał na płycie podłogowej MQB. W ofercie znajdują się 3 jednostki benzynowe o mocach od 105KM do 170KM oraz silników diesla od 90KM...
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku. W ofercie znalazło się 5 silników benzynowych o mocach od 102KM do 170KM oraz 7 silnikow diesla od...