Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Honda Civic VII, VIII i IX wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Honda Civic VII | |||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 16V 90KM 66kW |
230 |
314 |
||
1.6 16V 110KM 81kW | |||||
1.7 i 120KM 88kW | |||||
1.7 i 125KM 92kW | |||||
2.0 16V Type R 200KM 147kW | 242 |
326 |
|||
Diesel |
1.7 CTDI 100KM 74kW |
230 |
314 |
Honda Civic VIII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 IMA 95KM 70kW | 141 PLN | 261 PLN | ||
1.4 i 83KM 61kW | 165 PLN | 285 PLN | |||
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 208 PLN | 328 PLN | |||
1.8 i 16V 140KM 103kW | 216 PLN | 336 PLN | |||
2.0 i-VTEC 201KM 148kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
Diesel |
2.2 i-CDTi 140KM 103kW | 202 PLN | 322 PLN |
Honda Civic IX | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 179 PLN | 299 PLN | ||
1.8 i-VTEC 141KM 104kW | 226 PLN | 346 PLN | |||
2.0 310KM 228kW | 236 PLN | 356 PLN | |||
Diesel |
1.6 i-DTEC 120KM 88kW | 152 PLN | 272 PLN | ||
2.2 i-DTEC 150KM 110kW | 191 PLN | 311 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Honda Civic VII, VIII i IX dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Honda Civic VII | |||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.4 16V 90KM 66kW |
160 |
244 |
||
1.6 16V 110KM 81kW | |||||
1.7 i 120KM 88kW | |||||
1.7 i 125KM 92kW | |||||
2.0 16V Type R 200KM 147kW | |||||
Diesel |
1.7 CTDI 100KM 74kW |
Honda Civic VIII | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 IMA 95KM 70kW | 112 PLN | 232 PLN | ||
1.4 i 83KM 61kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 125 PLN | 245 PLN | |||
1.8 i 16V 140KM 103kW | 151 PLN | 271 PLN | |||
2.0 i-VTEC 201KM 148kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
Diesel |
2.2 i-CDTi 140KM 103kW | 178 PLN | 298 PLN |
Honda Civic IX | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 164 PLN | 284 PLN | ||
1.8 i-VTEC 141KM 104kW | 190 PLN | 310 PLN | |||
2.0 310KM 228kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
Diesel |
1.6 i-DTEC 120KM 88kW | 111 PLN | 231 PLN | ||
2.2 i-DTEC 150KM 110kW | 151 PLN | 271 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Honda Civic VII, VIII i IX wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla, Volkswagen Golf, BMW Serii 1, Skoda Octavia i Citroen C4. Honda Civic pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 2004r. W ofercie znajdowało się 5 odmian silnikowych o mocach od 90KM do 200KM oraz silnika...
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2...
Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 2004r. W ofercie znajdowało się 5 odmian silnikowych o mocach od 90KM do 200KM oraz...
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra K, Peugeot 308, Renault Megane,...