Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Volkswagen Passat B6, B7 i B8 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Volkswagen Passat B6 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW |
284 PLN |
368 PLN |
|||
1.8 TSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW |
282 PLN |
366 PLN |
||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
Diesel |
1.9 TDI 105KM 77kW | 256 PLN | 340 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103kW |
282 PLN |
366 PLN |
||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
Volkswagen Passat B7 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW | 166 PLN | 286 PLN | ||
1.4 TSI 160KM 118kW | 254 PLN | 374 PLN | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | 259 PLN | 379 PLN | |||
2.0 TSI 210KM 155kW | 302 PLN | 422 PLN | |||
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | 211 PLN | 331 PLN | |||
3.6 V6 300KM 221kW | 313 PLN | 433 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | 188 PLN | 308 PLN | ||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | 232 PLN | 352 PLN | |||
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | 254 PLN | 374 PLN |
Volkswagen Passat B8 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 186 PLN | 306 PLN | ||
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | 234 PLN | 354 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | 290 PLN | 410 PLN | |||
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | 307 PLN | 427 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 337 PLN | 457 PLN | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | 403 PLN | 523 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 120KM 88kW | 189 PLN | 309 PLN | ||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | 234 PLN | 354 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | 250 PLN | 370 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW | 363 PLN | 483 PLN | |||
Hybryda |
1.4 GTE Plug-In-Hybrid 156KM 115kW | 227 PLN | 347 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Passat B6, B7 i B8 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Volkswagen Passat B6 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś |
||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW |
219 PLN |
315 PLN |
|||
1.8 TSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
Diesel |
1.9 TDI 105KM 77kW | 187 PLN | 283 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103kW |
219 PLN |
315 PLN |
||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
Volkswagen Passat B7 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW | 125 PLN | 245 PLN | ||
1.4 TSI 160KM 118kW | 211 PLN | 331 PLN | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | 228 PLN | 348 PLN | |||
2.0 TSI 210KM 155kW | 225 PLN | 345 PLN | |||
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | 194 PLN | 314 PLN | |||
3.6 V6 300KM 221kW | 269 PLN | 389 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | 125 PLN | 245 PLN | ||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | 152 PLN | 272 PLN | |||
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | 184 PLN | 304 PLN |
Volkswagen Passat B8 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 145 PLN | 265 PLN | ||
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | 294 PLN | 414 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 120KM 88kW | 154 PLN | 274 PLN | ||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | 186 PLN | 306 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW | 213 PLN | 333 PLN | |||
Hybryda |
1.4 GTE Plug-In-Hybrid 156KM 115kW | 145 PLN | 265 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Passat B6, B7 i B8 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
VW Passat B6 to następca legendarnego Passata B5. Produkowany był w latach 2005-2010. Pojazd zajął drugie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku. W ofercie zaoferowano 14 silników diesla oraz 9 silników benzynowych. Silniki zasilane olejem napędowym zawierały się w pojemnościach 1.6 do 2.0, a...
Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...
Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...