Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w VW Passat B5 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. 

 Paliwo

Silnik Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium

Średni koszt +
wymiana

Benzyna

 
1.6 102KM 75kW

 

95 PLN

 

243 PLN

 

 

 

 

  

422 PLN

 

327 PLN

1.8 20V 125KM 92kW
1.8 T 20V 150KM 110kW

 

104 PLN

2.0 i 115KM 85kW 231 PLN 315 PLN

Diesel
 

1.9 TDI 90KM 66kW 95 PLN 243 PLN 327 PLN
1.9 TDI 101KM 74kW 104 PLN 280 PLN 364 PLN
1.9 TDI 110KM 81kW

 

95 PLN

 

243 PLN

 

327 PLN

1.9 TDI 115KM 85kW
1.9 TDI 130KM 96kW

 

104 PLN

 

280 PLN

 

364 PLN

2.5 TDI 150KM 110kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach VW Passat B5 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 102KM 75kW

 

60 PLN

 

 

 

 

 

 

122 PLN

 

 

 

 

 

 

220 PLN

 

 

 

 

 

 

194 PLN

1.8 20V 125KM 92kW
1.8 T 20V 150KM 110kW
2.0 i 115KM 85kW

 

 

 

59 PLN

Diesel
 

1.9 TDI 90KM 66kW
1.9 TDI 101KM 74kW
1.9 TDI 110KM 81kW
1.9 TDI 115KM 85kW
1.9 TDI 130KM 96kW
2.5 TDI 150KM 110kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Passat B5 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

VW Passat B5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy to 4.0 W8 275KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany świec zapłonowych

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany świec zapłonowych

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany sprzęgła

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany sprzęgła

  VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...

więcej

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany świec żarowych

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany świec żarowych

VW Passat B6 to następca legendarnego Passata B5. Produkowany był w latach 2005-2010. Pojazd zajął drugie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku. W ofercie zaoferowano 14 silników diesla oraz 9 silników benzynowych. Silniki zasilane olejem napędowym zawierały się w pojemnościach 1.6 do 2.0, a...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę