Seat Leon (II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Seat Leon II i III to średnio 294 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Seat Leon?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Leon II i III przedstawiono poniżej.

Seat Leon II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 TSI 105KM 77kW 3,6 5W-30 150 PLN 44 PLN 274 PLN
1.4 TSI 125KM 92kW 3,6 5W-30 150 PLN 47 PLN 277 PLN
1.6 MPI 102KM 75kW 4,5 5W-30 150 PLN 26 PLN 256 PLN
2.0 FSI 150KM 110kW 4,6 5W-30 150 PLN 37 PLN 267 PLN
Diesel 1.6 CR 105KM 77kW 4,3 5W-30 150 PLN 36 PLN 266 PLN
1.9 TDI 105KM 77kW 4,3 5W-30 150 PLN 32 PLN 262 PLN
2.0 TDI 140KM 103kW 4,3 5W-30 150 PLN 29 PLN 259 PLN
2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW 4,3 5W-30 150 PLN 37 PLN 257 PLN

 

Seat Leon III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 EcoTSI 115KM 85kW 4 5W-30 177 PLN 38 PLN 295 PLN
1.2 TSI 110KM 81kW 4 5W-30 177 PLN 38 PLN 295 PLN
1.4 TSI 125KM 92kW 4 5W-30 177 PLN 38 PLN 295 PLN
1.4 TSI ACT 150KM 110kW 4 5W-30 177 PLN 38 PLN 295 PLN
1.5 EcoTSI 130KM 96kW 4,3 5W-30 190 PLN 38 PLN 308 PLN
1.8 TSI 180KM 132kW 5,2 5W-30 230 PLN 42 PLN 352 PLN
2.0 TSI 280KM 206kW 5,7 5W-30 252 PLN 42 PLN 374 PLN
Diesel 1.6 TDI CR 105KM 77kW 4,6 5W-30 203 PLN 36 PLN 319 PLN
1.6 TDI 110KM 81kW 4,6 5W-30 203 PLN 36 PLN 319 PLN
2.0 TDI CR 184KM 135kW 4,6 5W-30 203 PLN 36 PLN 319 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Seat Leon?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Seat Leon II i III - wymiana oleju

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Seat Leon pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i...

więcej

Seat Leon II - Cena wymiany filtra kabinowego

Seat Leon II - Cena wymiany filtra kabinowego

 Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...

więcej

Seat Leon I - Cena wymiany świec zapłonowych

Seat Leon I - Cena wymiany świec zapłonowych

Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.

więcej

Seat Leon II - Cena wymiany filtra powietrza

Seat Leon II - Cena wymiany filtra powietrza

 Produkcję Seat Leon II rozpoczęto w 2005 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja została całkowicie odmieniona stylistycznie. W 2009 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie znalazło się 11 silników benzynowych o mocach od 77KM do 195KM oraz 5 silników diesla od 77...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę