Mazda 3 (I, II, III) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Mazda 3 I, II i III to średnio 297 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Mazda 3?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda 3 I, II i III przedstawiono poniżej.

Mazda 3 I
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 MZR 84KM 62kW 3,9 5W-30 170 PLN 22 PLN 272 PLN
1.6 MZR 105KM 77kW 3,9 5W-30 170 PLN 25 PLN 275 PLN
2.0 MZR 150KM 110kW 4,3 5W-30 170 PLN 35 PLN 285 PLN
2.3 162KM 119kW 5,7 5W-30 17097 PLN 35 PLN 312 PLN
Diesla 1.6 MZ-CD 90KM 66kW 4,1 5W-40 170 PLN 42 PLN 292 PLN
1.6 MZ-CD 109KM 80kW 3,8 5W-40 170 PLN 50 PLN 300 PLN
2.0 MZR-CD 143KM 105kW 4,1 5W-30 170 PLN 30 PLN 280 PLN

 

Mazda 3 II
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.6 MZR 105KM 77kW 3,9 5W-30 170 PLN 22 PLN 272 PLN
2.0 MZR 151KM 111kW 4,3 5W-30 170 PLN 36 PLN 286 PLN
2.3 260KM 191kW 5,7 5W-30 197 PLN 34 PLN 311 PLN
Diesla 1.6 MZ-CD 115KM 85kW 3,8 5W-30 170 PLN 45 PLN 295 PLN

 

Mazda 3 III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.5 SKYACTIV-G 100KM 74kW 4,5 5W-30 188 PLN 31 PLN 299 PLN
2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 4,4 5W-30 184 PLN 38 PLN 302 PLN
Diesla 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW 5,1 5W-30 213 PLN 42 PLN 335 PLN
1.5 SKYACTIV-D 105KM 77kW 5,1 5W-30 213 PLN 42 PLN 335 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Mazda 3?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Mazda 3 I i III - wymiana oleju

Mazda 3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku jako spadkobierca Mazdy 323. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee'd, Opel Astra, Renault Megane, SEAT Leon, Toyota Auris i Volkswagen Golf. Mazda 3 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Mazda 3 I - Cena wymiany filtra kabinowego

Mazda 3 I - Cena wymiany filtra kabinowego

Samochód klasy kompaktowej produkowany od 2003 - 2009. Mazda 3 jest następcą modelu 323. Zajął 2 pozycje na Europejski samochód roku w 2004. W roku 2006 auto przeszło delikatny facelifting. Oferowany w 4 odmianach benzynowych od 84KM do 260KM oraz 3 silników diesla o mocy od 90KM do 143KM.

więcej

Mazda 3 II - Cena wymiany filtra kabinowego

Mazda 3 II - Cena wymiany filtra kabinowego

Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz silniku diesla o mocy 115KM.

więcej

Mazda 3 II - Cena serwisu klimatyzacji

Mazda 3 II - Cena serwisu klimatyzacji

 Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz silniku diesla o mocy 115KM.

więcej

Mazda 3 (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Mazda 3 (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Mazda 3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2003 roku jako spadkobierca Mazdy 323. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee'd, Opel...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat