Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Passat B6, B7 i B8 to średnio 294 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.
Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Passat B6, B7 i B8 przedstawiono poniżej.
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.4 TSI 122KM 90kW | 3,6 | 5W-30 | 150 PLN | 62 PLN | 292 PLN |
1.8 TSI 160KM 118kW | 4,7 | 5W-30 | 150 PLN | 65 PLN | 295 PLN | |
2.0 FSI 150KM 110kW | 4,6 | 5W-30 | 150 PLN | 47 PLN | 277 PLN | |
2.0 TSI 200KM 147kW | 4,6 | 5W-30 | 150 PLN | 49 PLN | 279 PLN | |
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | 4,3 | 5W-30 | 150 PLN | 32 PLN | 262 PLN |
2.0 TDI 140KM 103kW | 4 | 5W-30 | 150 PLN | 31 PLN | 261 PLN | |
2.0 TDI 170KM 125kW | 4 | 5W-30 | 150 PLN | 32 PLN | 262 PLN |
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.4 TSI 122KM 90kW | 3,6 | 5W-30 | 170 PLN | 52 PLN | 302 PLN |
1.4 TSI 160KM 118kW | 3,6 | 5W-30 | 170 PLN | 52 PLN | 302 PLN | |
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW | 3,6 | 5W-30 | 170 PLN | 52 PLN | 302 PLN | |
1.8 TSI 160KM 118kW | 4,7 | 5W-30 | 222 PLN | 63 PLN | 365 PLN | |
2.0 TSI 210KM 154kW | 4,7 | 5W-30 | 222 PLN | 63 PLN | 365 PLN | |
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | 3,6 | 5W-30 | 170 PLN | 52 PLN | 302 PLN | |
3.6 V6 300KM 221kW | 6 | 5W-30 | 265 PLN | 57 PLN | 402 PLN | |
Diesel | 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | 4,3 | 5W-30 | 203 PLN | 34 PLN | 317 PLN |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | 4,3 | 5W-30 | 203 PLN | 34 PLN | 317 PLN | |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | 4,3 | 5W-30 | 203 PLN | 34 PLN | 317 PLN | |
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | 4,3 | 5W-30 | 203 PLN | 34 PLN | 317 PLN |
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 4 | 5W-30 | 182 PLN | 35 PLN | 297 PLN |
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | 4 | 5W-30 | 182 PLN | 35 PLN | 297 PLN | |
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | 4,3 | 5W-30 | 203 PLN | 35 PLN | 318 PLN | |
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | 5,2 | 5W-30 | 246 PLN | 41 PLN | 367 PLN | |
2.0 TSI 190KM 140kW | 5,7 | 5W-30 | 270 PLN | 41 PLN | 391 PLN | |
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | 5,7 | 5W-30 | 270 PLN | 41 PLN | 391 PLN | |
Diesel | 1.6 TDI 120KM 88kW | 4,6 | 5W-30 | 217 PLN | 41 PLN | 338 PLN |
2.0 TDI 150KM 110kW | 4,6 | 5W-30 | 217 PLN | 42 PLN | 339 PLN | |
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | 4,6 | 5W-30 | 217 PLN | 42 PLN | 339 PLN | |
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | 4,6 | 5W-30 | 217 PLN | 42 PLN | 339 PLN |
Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.
Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym
Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.
Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.
Typ | Syntetyczny | Półsyntetyczny | Mineralny |
Skład | syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi | 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego | mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny |
Plusy | najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur, | kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie | nie obciążają uszczelnień leciwych silników |
Minusy | zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena, | trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego | szybki spadek wydajności i lepkości |
Specyfikacja | 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 | 10W-40, 10W-60 | 15W-40, 15W-50 |
Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?
Specyfikacja | Temperatura pompowalności | Zastosowanie |
0W-20 | -40°C | łatwe uruchamianie zimą, do starych silników |
5W-30 | -35°C | niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej |
10W-40 | -30°C | popularna, uniwersalna lepkość |
15W-50 | -25°C | wysoka lepkość w ciepłych klimatach |
20W-60 | -20°C | olej do silników sportowych |
Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km.
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...