Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Passat B6, B7 i B8 to średnio 294 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Volkswagen Passat?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Passat B6, B7 i B8 przedstawiono poniżej.

Volkswagen Passat B6
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 TSI 122KM 90kW 3,6 5W-30 150 PLN 62 PLN 292 PLN
1.8 TSI 160KM 118kW 4,7 5W-30 150 PLN 65 PLN 295 PLN
2.0 FSI 150KM 110kW 4,6 5W-30 150 PLN 47 PLN 277 PLN
2.0 TSI 200KM 147kW 4,6 5W-30 150 PLN 49 PLN 279 PLN
Diesel 1.9 TDI 105KM 77kW 4,3 5W-30 150 PLN 32 PLN 262 PLN
2.0 TDI 140KM 103kW 4 5W-30 150 PLN 31 PLN 261 PLN
2.0 TDI 170KM 125kW 4 5W-30 150 PLN 32 PLN 262 PLN

 

Volkswagen Passat B7
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 TSI 122KM 90kW 3,6 5W-30 170 PLN 52 PLN 302 PLN
1.4 TSI 160KM 118kW 3,6 5W-30 170 PLN 52 PLN 302 PLN
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW 3,6 5W-30 170 PLN 52 PLN 302 PLN
1.8 TSI 160KM 118kW 4,7 5W-30 222 PLN 63 PLN 365 PLN
2.0 TSI 210KM 154kW 4,7 5W-30 222 PLN 63 PLN 365 PLN
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW 3,6 5W-30 170 PLN 52 PLN 302 PLN
3.6 V6 300KM 221kW 6 5W-30 265 PLN 57 PLN 402 PLN
Diesel 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW 4,3 5W-30 203 PLN 34 PLN 317 PLN
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 4,3 5W-30 203 PLN 34 PLN 317 PLN
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 4,3 5W-30 203 PLN 34 PLN 317 PLN
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW 4,3 5W-30 203 PLN 34 PLN 317 PLN

 

Volkswagen Passat B8
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW 4 5W-30 182 PLN 35 PLN 297 PLN
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW 4 5W-30 182 PLN 35 PLN 297 PLN
1.5 TSI EVO 150KM 110kW 4,3 5W-30 203 PLN 35 PLN 318 PLN
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 5,2 5W-30 246 PLN 41 PLN 367 PLN
2.0 TSI 190KM 140kW 5,7 5W-30 270 PLN 41 PLN 391 PLN
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW 5,7 5W-30 270 PLN 41 PLN 391 PLN
Diesel 1.6 TDI 120KM 88kW 4,6 5W-30 217 PLN 41 PLN 338 PLN
2.0 TDI 150KM 110kW 4,6 5W-30 217 PLN 42 PLN 339 PLN
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 4,6 5W-30 217 PLN 42 PLN 339 PLN
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 4,6 5W-30 217 PLN 42 PLN 339 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Volkswagen Passat?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Volkswagen Passat B6 i B8 - Wymiana oleju

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany filtra kabinowego

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany filtra kabinowego

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę