Volkswagen Golf IV - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach VW Golfa IV przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarowanie ruchomych elementów silnika, oczyszczanie go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzanie wysokiej temperatury. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie. Cena filtra może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich producentów jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w VW Golf IV?

Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra

Średni koszt + wymiana

Benzyna

1.4 16V 75KM 55kW 3,5 5W-30 150 PLN 26 PLN 236 PLN
1.6 100KM 74kW 4,5 5W-30 150 PLN 31 PLN 241 PLN
1.6 16V 105KM 77kW 3,5 5W-30 150 PLN 25 PLN 235 PLN

Diesel

1.9 TDI 90KM 66kW 4,5 5W-30 150 PLN 36 PLN 246 PLN
1.9 TDI 100KM 74kW 4,5 5W-30 150 PLN 33 PLN 243 PLN
1.9 TDI 110KM 81kW 4,5 5W-30 150 PLN 34 PLN 244 PLN
1.9 TDI 130 KM 96kW 4,5 5W-30 150 PLN 34 PLN 244 PLN

vw golf iv cena wymiany oleju silnikowego

Mimo wielu dowcipów i historii związanych z Volkswagenem Passatem, to właśnie model GOLF jest obecnie najpopularniejszym samochodem poszukiwanym w internecie. Dość leciwy już, bo produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach batchback, kombi i cabrio, oraz sedan pod nazwą Bora, posiada pokaźną listę silników do wyboru. Gamę silników benzynowych otwiera skromna pojemność 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową. Dla fanów szybkiej jazdy wybór kończy się na silniku 3,2 VR6 będącego szesnastą propozycją od Volkswagena. Diesle to niezawodne silniki SDI i TDI, gdzie całe 12 możliwości wyboru ograniczone jest do pojemności 1900 ccm3. Wycena została wykonana dla najpopularniejszych silników spotykanych na polskich drogach. 

Ile trwa wymiana oleju w VW Golf IV?

Wymiana oleju trwa 30 minut i wyceniona jest na ok. 60 PLN. Cena za robociznę może być także różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju silnikowego wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie stażenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika, wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km



Przeczytaj także

Volkswagen Golf IV - Cena diagnostyki komputerowej

Volkswagen Golf IV - Cena diagnostyki komputerowej

Produkcja piątej generacji Volkswagen Golf rozpoczęła się w 2003 roku, a zakończyła w 2008. Zainteresowanie modelem było bardzo duże, przez co produkcje starszej i nowszej generacji kontynuowano przez kolejne 3 lata. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika przybrał na rozmiarze oraz...

więcej

Volkswagen Golf VII benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Volkswagen Golf VII benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

  Volkswagen Golf to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiego producenta rozpoznawanych na całym świecie. Auto klasy kompakt konkurujące z Fordem Focusem, Oplem Astrą czy Toyotą Corollą. Obecna jest już ósma generacja modelu, a omawiana siódma jego wersja produkowana była w latach...

więcej

Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota...

więcej

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany płynu hamulcowego

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany płynu hamulcowego

Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę