Automatyczna skrzynia biegów do swojej pracy musiała zostać wyposażona w wiele współpracujących elementów, to też wszelkie usterki z nieprawidłową pracą mogą mieć różne źródła. Najczęściej jest to niski poziom oleju przekładniowego, jego zabrudzenie i zużycie, wycieki, a także zużyte koła zębate biegów czy uszkodzony konwerter. Awarie automatycznej skrzyni biegów bywają bardzo drogie w naprawie, dlatego lepiej nie bagatelizować objawów usterki.
Gdy kierowca wciska pedał przyspieszenia, a skrzynia biegów ustawiona jest w pozycji D, samochód powinien zacząć płynnie przyspieszyć. Tak sytuacja wygląda w poprawnie działającej automatycznej skrzyni biegów. Jeżeli zauważysz, że Twój samochód zachowuje się inaczej, skrzynia ślizga się i samochód nie przyspiesza prawidłowo, lepiej jak najszybciej znajdź źródło usterki.
Skrzynia biegów to kompletny system składający się z wielu komponentów. Dotyczy to zarówno skrzyń automatycznych jak i manualnych. W kontekście ślizgania się biegów, problem dotyczy głównie automatycznych skrzyń biegów, dlatego to ich będzie dotyczył opis usterki. W przypadku skrzyń manualnych, wszelkie objawy ślizgania się powodowane są przez zużyte sprzęgło, które podlega wymianie.
W automatycznej skrzyni biegów wszystko musi współgrać ze sobą, aby poprawnie przenosić moc i napędzać samochód. Poziom oleju w skrzyni biegów musi być prawidłowy (jego brak może powodować ślizganie), a sam olej powinien być czysty. W skrzyni znajduje się także zestaw sprzęgieł, które muszą być załączane w odpowiednim momencie. Z biegiem czasu synchronizatory łączące odpowiednie biegi także ulegają zużyciu.
Jeżeli opiłki lub zanieczyszczenia zatkają układ, lub zablokują filtr oleju, skrzynia biegów nie ma prawa pracować poprawnie.

Mechanik sprawdza działanie skrzyni biegów podczas jazdy próbnej, oraz podłącza komputer diagnostyczny do samochodu za pomocą złącza OBD II, w poszukiwaniu ewentualnych błędów. Dalszy ciąg usuwania usterki zależy już od zdiagnozowanej przyczyny.
Jeżeli odczuwalne jest ślizganie skrzyni biegów, należy jak najszybciej zidentyfikować problem. Nawet jeżeli jest to spowodowane zbyt niskim poziomem oleju, może w krótkim czasie zmienić się w poważne uszkodzenie skrzyni biegów.
Skoda Karoq to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2017 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Renault Kadjar i Toyota C-HR. Skoda Karoq pojawia...
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...
Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość znacznie różni się od debiutanta. Do dyspozycji klientów pozostawiono 3 silniki benzynowe o pojemności 1.6...
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....