Wyciek płynu ze wspomagania układu kierowniczego powinien być jak najszybciej zdiagnozowany przez mechanika. Jazda z brakiem płynu hydraulicznego w układzie kierowniczym może doprowadzić do szybkiego zużycia elementów i drogiej naprawy. Płyn hydrauliczny może wyciekać przez pompę wspomagania, przedkładnię kierowniczą, węże układu wspomagania czy chłodnicę wspomagania.
Jeśli podejrzewasz wyciek z układu wspomagania kierownicy, prawdopodobnie zacząłeś słyszeć szumy lub dźwięk podobny do syreny wydobywający się z pompy wspomagania układu kierowniczego, gdy zaczyna brakować płynu. Być może już uzupełniasz zbiornik płynu, gdy jego poziom spada. A może widziałeś plamy na podłodze garażu lub miejscu parkingowym i ustaliłeś, że nie są to po prostu wycieki oleju z silnika. Umiejscowienie plamy będzie bardzo podobne w obu przypadkach, ale zapach i konsystencja płynu hydraulicznego i oleju są rozróżnialne przez doświadczonych mechaników.
Płyn wspomagania może wyciekać z kilku miejsc w układzie kierowniczym. Poniższe 4 obszary są najpopularniejszymi źródłami wycieków.
Mechanik sprawdza wszystkie elementy wspomagania układu kierowniczego w poszukiwaniu wycieków. W razie potrzeby wymienia uszczelnienia i uzupełnia płyn hydrauliczny.
Jeżeli zauważysz wyciek płynu z układu wspomagania kierownicy umów się do warsztatu na wizytę. Usterka ta powinna być sprawdzona przez doświadczonego mechanika, a sama naprawa może wymagać sporej wiedzy. W wyniku pracy układu z niedostateczną ilością płynu hydraulicznego może dojść do szybkiego zużycia elementów oraz drogiej w naprawie usterki.
Wibracje i drżenie samochodu podczas skręcania jest ściśle powiązane z układem kierowniczym i układem zawieszenia. Za generowanie drgań może odpowiadać niski poziom płynu hydraulicznego w układzie kierowniczym, awaria pompy wspomagania, skręcony lub zablokowany przewód wspomagania, jak...