Akumulator jest jednym z najważniejszych elementów każdego samochodu. Odpowiada za utrzymanie samochodu w ruchu, a także za zasilanie wielu udogodnień w pojeździe. Dzięki niemu możemy używać elektrycznych szyb, klimatyzacji, reflektorów i świateł wewnątrz kabiny a także radia i wiele innych. Ładowanie akumulatora w trakcie pracy silnika jest na tyle ważne, że komputer wszelkie problemy z tym związane sygnalizuje za pomocą kontrolki ładowania. W takim wypadku najlepiej jak najszybciej odwiedzić warsztat samochodowy, ponieważ samochód po wyczerpaniu energii elektrycznej z akumulatora zgaśnie i dalej nie będzie w stanie jechać.
Kontrolka akumulatora zazwyczaj graficznie przedstawia podświetlony akumulator, ale zdarza się, że jest to po prostu podświetlone słowo "battery"

Mechanik za pomocą multimetru sprawdza wszystkie istotne parametry prądu, aby określić czy problem z ładowaniem leży po stronie akumulatora czy alternatora. Upewnia się, że pasek klinowy jest na miejscu i sprawdza działanie regulatora napięcia. Po znalezieniu przyczyny naprawia usterkę.
Gdy wystąpi problem z ładowaniem akumulatora, samochód może przestać jechać. Od zapalenia się kontrolki ładowania cały układ elektryczny może zacząć pobierać prąd jedynie z akumulatora. Samochód pojedzie tak długo na ile wystarczy mu energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze. Jeżeli po wyskoczeniu kontrolki ładowania zgasimy silnik może się zdarzyć, że nie uda się go już uruchomić.
Fiesta to samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez amerykańską markę Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1976 roku i trwa do dziś. Przez ten czas powstało aż 7 generacji tego modelu. Jak to w koncernie Forda, generacje opisywane są cyfrą i literami Mk. np. Fiesta Mk4, Fiesta...
Peugeot 307 to francuski samochód klasy aut kompaktowych produkowany w latach 2001-2012. Przez ten czas powstały dwie wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.
Volkswagen Passat to niemieckie auto klasy średniej produkowane od 1973 do dnia dzisiejszego. Powstało już osiem generacji modelu, które oznaczane są cyfrą rzymską lub liczbą obok B. Np. Passat I (B1), Passat II (B2)... Passat B7, Passat B8. Przy modelach liftingowanych, dodawano jeszcze...
BMW X5 to niemieckie auto typu SUV klasy wyższej produkowane od 1999 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały cztery generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E53, druga E70, trzecia F15 a czwarta G05. X5 to większy brat modelu X3.