Przegląd serwisowy Audi A3

Audi A3 cieszy się w Polsce sporym poważaniem – marka ta jest uznawana za najbardziej prestiżową w rodzinie Volkswagena. Za jej główne zalety uznaje się wytrzymałość i dobre wykonanie. Przy aucie na gwarancji trzeba mieć jednak na uwadze, że koncern ten oferuje swoim klientom rozmaite programy serwisowe. Warto się w nich zorientować i wybrać najlepiej dopasowaną do siebie opcję.

Audi A3 zadebiutował na rynku już w 1996 r. i już na samym początku zdobył wielu zwolenników. O jego popularności zadecydował nowoczesny design, bogate wyposażenie i przede wszystkim jakość wykonania. Był to ekskluzywny samochód dla klasy średniej. W 1999 roku producent wypuścił na rynek wersję pięciodrzwiową, a zaledwie rok później auto przeszło niewielki facelifting. I choć nie brakowało w nim uchybień, to mimo wszystko model ten był bardzo wysoko oceniany.

Na fali popularności w 2003 roku wypuszczono drugą generację Audi A3, oznaczoną jako 8P. Samochód wyglądem bardzo przypominał poprzednika, co budziło pozytywne reakcje. Wymianie uległa płyta podłogowa, zastosowano także większy rozstaw osi, przez co wnętrze stało się bardziej przestronne. Do 2010 r. kilkukrotnie auto przeszło zmiany w wyglądzie, aby przyciągnąć jak najwięcej zwolenników strony wizualnej.

Audi A3 ma dość dobre zabezpieczenia antykorozyjne, jednak zdarzają się przypadki wystąpienia rdzy. Zawieszenie jest znacznie wytrzymalsze, niż w pierwszej generacji. Z usterek bardzo często zdarza się wybijanie sworzni wahacza i łączników stabilizatora. Za największą wadę tego modelu uznaje się defekt wentylatora chłodnicy, który często odmawia posłuszeństwa.

Posiadacze nowego Audi A3 mają dostęp do jednego z dwóch dostępnych pakietów serwisowych. Pakiet standardowy obejmuje: wymianę oleju, płynu hamulcowego, filtru kabinowego, paliwa i powietrza, wymianę świec zapłonowych, a także uzupełnienie płynu do spryskiwaczy. Można też zdecydować się na pakiet plus, w którym do wymienionych czynności dochodzi przegląd i wymiana klocków i tarczy hamulcowych, serwis sprzęgła, a także wymianę zużytych piór wycieraczek.

Świetną opcją jest Audi Extensive, który umożliwia naprawę samochodu po upływie fabrycznej gwarancji, na tych samych warunkach, jak dotychczas. Program ten jest ważny przez trzy dodatkowe lata, ale do maksymalnego przebiegu 150 tys. km. Można także zdecydować się na Dożywotnią Gwarancję Mobilności, która zapewnia bezpłatną pomoc drogową, a także inne świadczenia w sytuacji awarii, wypadku, czy kradzieży. Co ważne, pomoc ta jest zagwarantowana na terenie całej Europy!

Audi zapewnia szeroki wachlarz serwisowy – każdy znajdzie coś dla siebie. Ważne jednak, aby stawiać się w porę na przeglądzie – inaczej można się już tylko pożegnać z gwarancją.



Przeczytaj także

Audi A3 8L - Cena ustawienia zbieżności kół

Audi A3 8L - Cena ustawienia zbieżności kół

  Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był...

więcej

Audi A3 8P - Cena ustawienia zbieżności kół

Audi A3 8P - Cena ustawienia zbieżności kół

  Generacja 8P to następca bardzo popularnego modelu Audi A3 8L, należącego do niższej klasy średniej w grupie premium. Kontynuacja udanego modelu w odświeżonej odsłonie rozpoczęła się w 2003 roku i trwała aż 10 lat, do 2013. W ofercie znalazło się 10 silników benzynowych od 1.2 TFSI do 3.2...

więcej

Audi A3 8L - Cena wymiany płynu chłodniczego

Audi A3 8L - Cena wymiany płynu chłodniczego

Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z 7...

więcej

Audi A3 (8P, 8V) - Cena serwisu klimatyzacji

Audi A3 (8P, 8V) - Cena serwisu klimatyzacji

Audi A3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, cabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 1, Citoren DS4, Lexus CT, Mercedes-Benz klasy A i Volvo V40....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę