Przegląd serwisowy VW Passat B6

Volkswagen powszechnie uważany jest za markę wyjątkowo solidną, co przekłada się na powszechne zaufanie i dużą popularność samochodów niemieckiego producenta. Nic w tym dziwnego – na swoją opinię pracuje już od 1973 r., zdążył więc wypracować dobre rozwiązania. Czy pojazdy tej marki są jednak tak bezawaryjne, jak się to przedstawia? Sprawdźmy to na przykładzie Passata B6.

Passata B6 produkuje się od 2005 r. i od tego momentu szybko zdobył rzesze fanów. Rok po wypuszczeniu na rynek przeszedł pewne zmiany modernizacyjne, a także facelifting, który został przyjęty raczej chłodno. Jest to całkiem inny samochód od poprzednika, nie tylko pod względem wizualnym, ale także przyjętych rozwiązań. Producent na przestrzeni lat nie zdecydował się wprowadzać w nim wielkich poprawek. W 2008 roku zmieniono nieco stylistykę wnętrza, zmodyfikowano panel climatronika, a także kierownicę.

Za jedną z podstawowych wad tego modelu uznano elektronicznie sterowany hamulec ręczny, który czasami nie reagował na przypisany do niego przycisk. Takim autem nie można było ruszyć, w efekcie więc trzeba było wzywać lawetę i serwisować pojazd w ASO. Użytkownicy B6 wskazują też na problemy z silnikiem wycieraczek, który często się przepala.

Passat B6 jest dość przestronnym autem, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Producent zapewnia dość szeroki wachlarz opcji wyboru co do jednostki napędowej, można więc dopasować auto do swoich potrzeb. Jeśli marzysz przede wszystkim o bezawaryjności, powinieneś wybrać silnik o mniejszej mocy. Zbyt szybka i gwałtowna jazda bardzo źle wpływa na ten model, więc decyzję o jego zakupie powinni podejmować raczej spokojniejsi kierowcy.

Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.

Volkswagen Passat B6 wymaga przeglądów serwisowych co 15 tys. km. W trakcie każdego takiego badania pod lupę brany jest olej i filtry, co 30 tys. km także klocki hamulcowe. Przy przebiegu rzędu 90 tys. km do tej listy dołącza się także kontrolę rozrządu i amortyzatorów. Dodatkowe elementy do przeglądu pojawiają się przy przebiegu rzędu 150 tys. km. Niestety, koszt ich sprawdzenia nie jest niski i trzeba liczyć się z uszczupleniem portfela. Można mieć za to pewność, że auto będzie sprawne o wiele dłużej. A to już stanowi ogromną zaletę.



Przeczytaj także

Peugeot 3008 II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Peugeot 3008 II benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...

więcej

Skoda Kodiaq diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Skoda Kodiaq diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Skoda Kodiaq to jedna z dwóch propozycji czeskiego producenta w najnowszej gamie pojazdów typu SUV. Produkowany jest od 2016 roku po dzień dzisiejszy, a do wyboru producent zostawił 4 silniki benzynowe i 4 diesle. Benzyny o pojemności 1.4 TSI z mocami 125 i 150 KM oraz 2.0 TSI 180 KM....

więcej

Toyota Corolla E18 diesel - cena przeglądu okresowego małego

Toyota Corolla E18 diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Toyota Corolla to legenda sama w sobie. Model produkowany jest od 1966 roku, a omawiana Corolla E18 to już 11 generacja. Produkowana była w latach 2013-2019 w Turcji. Pod maskę trafiły zaledwie 3 silniki. Dwa benzynowe - 1.3 Dual VVT-i 99 KM i 1.6 Valvematic 132 KM oraz jeden diesel 1.4...

więcej

Volkswagen Touran III diesel - cena przeglądu okresowego małego

Volkswagen Touran III diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Volkswagen Touran to minivan klasy K, będacy modelem pośrednim pomiędzy Golfem Plus oraz Sharanem. Omawiana generacja produkowana jest do dzisiaj od 2015 roku. Sam model Touran'a przechodził kilka liftingów. Silniki jakie trafiły pod maskę to 1.0 115 KM, 1.2 110 KM, 1.4 150 KM, 1.8 180 KM...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę