Przegląd serwisowy VW Passat B6

Volkswagen powszechnie uważany jest za markę wyjątkowo solidną, co przekłada się na powszechne zaufanie i dużą popularność samochodów niemieckiego producenta. Nic w tym dziwnego – na swoją opinię pracuje już od 1973 r., zdążył więc wypracować dobre rozwiązania. Czy pojazdy tej marki są jednak tak bezawaryjne, jak się to przedstawia? Sprawdźmy to na przykładzie Passata B6.

Passata B6 produkuje się od 2005 r. i od tego momentu szybko zdobył rzesze fanów. Rok po wypuszczeniu na rynek przeszedł pewne zmiany modernizacyjne, a także facelifting, który został przyjęty raczej chłodno. Jest to całkiem inny samochód od poprzednika, nie tylko pod względem wizualnym, ale także przyjętych rozwiązań. Producent na przestrzeni lat nie zdecydował się wprowadzać w nim wielkich poprawek. W 2008 roku zmieniono nieco stylistykę wnętrza, zmodyfikowano panel climatronika, a także kierownicę.

Za jedną z podstawowych wad tego modelu uznano elektronicznie sterowany hamulec ręczny, który czasami nie reagował na przypisany do niego przycisk. Takim autem nie można było ruszyć, w efekcie więc trzeba było wzywać lawetę i serwisować pojazd w ASO. Użytkownicy B6 wskazują też na problemy z silnikiem wycieraczek, który często się przepala.

Passat B6 jest dość przestronnym autem, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Producent zapewnia dość szeroki wachlarz opcji wyboru co do jednostki napędowej, można więc dopasować auto do swoich potrzeb. Jeśli marzysz przede wszystkim o bezawaryjności, powinieneś wybrać silnik o mniejszej mocy. Zbyt szybka i gwałtowna jazda bardzo źle wpływa na ten model, więc decyzję o jego zakupie powinni podejmować raczej spokojniejsi kierowcy.

Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.

Volkswagen Passat B6 wymaga przeglądów serwisowych co 15 tys. km. W trakcie każdego takiego badania pod lupę brany jest olej i filtry, co 30 tys. km także klocki hamulcowe. Przy przebiegu rzędu 90 tys. km do tej listy dołącza się także kontrolę rozrządu i amortyzatorów. Dodatkowe elementy do przeglądu pojawiają się przy przebiegu rzędu 150 tys. km. Niestety, koszt ich sprawdzenia nie jest niski i trzeba liczyć się z uszczupleniem portfela. Można mieć za to pewność, że auto będzie sprawne o wiele dłużej. A to już stanowi ogromną zaletę.



Przeczytaj także

Toyota RAV4 IV benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Toyota RAV4 IV benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

  Toyota RAV4 to jeden z modeli auta osobowego typu SUV dostępnych w ofercie japońskiego producenta. Pierwsza generacja powstała już w 1994 roku. Omawiany model to czwarta odsłona tego legendarnego i trzymającego cenę auta. Produkcja przypadła na lata 2013-2019, a pod maskę trafił silnik...

więcej

Volkswagen Caddy IV diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Volkswagen Caddy IV diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Volkswagen Caddy  IV to samochoód mały samochód dostawczy dostępny także w wersji osobowej. Znajduje się w segmencie kombivanów i konkuruje z takimi autami jak Opel Combo, Renault Kangoo czy Peugeot Partner. Od 2015 roku na rynku sprzedawana jest już czwarta generacja modelu Caddy....

więcej

Toyota RAV4 IV benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Toyota RAV4 IV benzyna - cena przeglądu okresowego małego

  Toyota RAV4 to jeden z modeli auta osobowego typu SUV dostępnych w ofercie japońskiego producenta. Pierwsza generacja powstała już w 1994 roku. Omawiany model to czwarta odsłona tego legendarnego i trzymającego cenę auta. Produkcja przypadła na lata 2013-2019, a pod maskę trafił silnik...

więcej

Opel Astra K diesel - cena przeglądu okresowego małego

Opel Astra K diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli na całym świecie w gamie aut kompaktowych segmentu C. Obecna na rynku jest już piąta generacja określona symbolem K. Produkowana jest od 2015 roku i dostępna w nadwoziach hatchback 5d i kombi. Gama silników zmieniła się po faceliftingu w...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Sprawdź polecane warsztaty