Volkswagen powszechnie uważany jest za markę wyjątkowo solidną, co przekłada się na powszechne zaufanie i dużą popularność samochodów niemieckiego producenta. Nic w tym dziwnego – na swoją opinię pracuje już od 1973 r., zdążył więc wypracować dobre rozwiązania. Czy pojazdy tej marki są jednak tak bezawaryjne, jak się to przedstawia? Sprawdźmy to na przykładzie Passata B6.
Passata B6 produkuje się od 2005 r. i od tego momentu szybko zdobył rzesze fanów. Rok po wypuszczeniu na rynek przeszedł pewne zmiany modernizacyjne, a także facelifting, który został przyjęty raczej chłodno. Jest to całkiem inny samochód od poprzednika, nie tylko pod względem wizualnym, ale także przyjętych rozwiązań. Producent na przestrzeni lat nie zdecydował się wprowadzać w nim wielkich poprawek. W 2008 roku zmieniono nieco stylistykę wnętrza, zmodyfikowano panel climatronika, a także kierownicę.
Za jedną z podstawowych wad tego modelu uznano elektronicznie sterowany hamulec ręczny, który czasami nie reagował na przypisany do niego przycisk. Takim autem nie można było ruszyć, w efekcie więc trzeba było wzywać lawetę i serwisować pojazd w ASO. Użytkownicy B6 wskazują też na problemy z silnikiem wycieraczek, który często się przepala.
Passat B6 jest dość przestronnym autem, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Producent zapewnia dość szeroki wachlarz opcji wyboru co do jednostki napędowej, można więc dopasować auto do swoich potrzeb. Jeśli marzysz przede wszystkim o bezawaryjności, powinieneś wybrać silnik o mniejszej mocy. Zbyt szybka i gwałtowna jazda bardzo źle wpływa na ten model, więc decyzję o jego zakupie powinni podejmować raczej spokojniejsi kierowcy.
Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.
Volkswagen Passat B6 wymaga przeglądów serwisowych co 15 tys. km. W trakcie każdego takiego badania pod lupę brany jest olej i filtry, co 30 tys. km także klocki hamulcowe. Przy przebiegu rzędu 90 tys. km do tej listy dołącza się także kontrolę rozrządu i amortyzatorów. Dodatkowe elementy do przeglądu pojawiają się przy przebiegu rzędu 150 tys. km. Niestety, koszt ich sprawdzenia nie jest niski i trzeba liczyć się z uszczupleniem portfela. Można mieć za to pewność, że auto będzie sprawne o wiele dłużej. A to już stanowi ogromną zaletę.
Volkswagen może poszczycić się naprawdę dużą popularnością aut – wielu klientów zaufało tej marce i pozostaje jej wiernym mimo upływu lat. Przoduje w tej kwestii zdecydowanie Golf, który został uznany za mało awaryjny i wytrzymały pojazd. W 2003 r. na rynku pojawiła się piąta generacja tego auta...
Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...
Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o...
Skoda Karoq zadebiutowała w 2017 roku, czyli rok później od swojej mniejszej siostry Kodiaq. Ten największy w ofercie Skody SUV produkowany jest do dzisiaj i oferowany w 5 wersjach silnikowych. Pod maskę trafiły 2 silniki benzynowe 1.0 TSI 115 KM i 1.5 TSI 150 KM. Z silników diesla wybrać...