Volkswagen może poszczycić się naprawdę dużą popularnością aut – wielu klientów zaufało tej marce i pozostaje jej wiernym mimo upływu lat. Przoduje w tej kwestii zdecydowanie Golf, który został uznany za mało awaryjny i wytrzymały pojazd. W 2003 r. na rynku pojawiła się piąta generacja tego auta i szybko zawojowała świat motoryzacji. I nie ma się co dziwić – w końcu łączy w sobie nowoczesną linię, a także niekłopotliwe w eksploatacji silniki z poprzedniej wersji.
Po raz pierwszy Volkswagen Golf V został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem w 2003 r. Produkcja tego modelu trwała do 2008 r., a w jej trakcie pojawiła się wersja w postaci minivana, a także kombi. Pomimo dobrych opinii na temat poprzedniej generacji, postanowiono wiele rzeczy zorganizować zupełnie inaczej. Zdecydowano się przede wszystkim na zwiększenie przestrzeni we wnętrzu pojazdu, czego brakowało dotychczasowym użytkownikom. Znacznie zwiększyła się więc ilość miejsca w strefie tylnych siedzeń, ale także pojemność bagażnika.
Dodatkowo postawiono na nowe nadwozie, bardziej odporne na zginanie i skręcanie. Całkowicie zmieniła się konstrukcja drzwi, co miało ułatwić naprawę, poza tym wprowadzono elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, co znacznie zmniejszyło zużycie paliwa. W wyniku tych wszystkich zmian Golf V stał się samochodem bardzo nowoczesnym, ale także droższym w serwisowaniu.
Do słabych stron tego modelu zalicza się przede wszystkim osprzęt silników benzynowych – zawodzi przeważnie pompa cieczy chłodzącej i pompa paliwa. Z kolei jednostki napędzane dieslem borykają się z niedomaganiami „turbo”, układu wtryskowego i dwumasowych kół zamachowych. Podwozie Golfa V nie należy do zbyt wytrzymałych i po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów wymaga napraw i wymiany elementów. Wśród częściej występujących problemów wymienia się także awarie stycznika świateł „stop”, sterowników szyb i centralnego zamka. Nadwozie VW Golfa V jest za to dobrze skonstruowane i rzadko ulega korozji.
Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.
Volkswagen Golf V wymaga serwisowania co 30 tys. km i obejmuje przegląd takich elementów, jak olej, filtry, klocki hamulcowe, świece. Dopiero przy przebiegu rzędu 90 tys. km kontroli podlegają także rozrząd i amortyzatory. Powszechnie uznaje się, że model ten jest droższy w serwisowaniu od poprzedniej wersji i nic w tym dziwnego – unowocześnienie musi się przekładać na wyższe ceny.
Opel Insignia B to samochód klasy średniej segmentu D, następca modelu Insignia A. Występuje w nadwoziu liftback, sedan oraz kombi. Jego produkcja trwa od 2017 roku po dzień dzisiejszy. Model konkuruje z Volkswagenem Passatem, Skodą Superb czy Fordem Mondeo. Dostępne silniki benznowe to...
Toyota C-HR to najnowsza propozycja crossovera najbardziej niezawodnego japońskiego producenta. Pojazd produkowany jest do 2016 roku w Japonii i Turcji. Dostępny jest jedynie z silnikami benzynowymi 1.2 116 KM i 2.0 148/171 KM oraz hybrydowymi 1.8 122 KM i 2.0 184 KM.
Toyota Corolla to legenda sama w sobie. Model produkowany jest od 1966 roku, a omawiana Corolla E18 to już 11 generacja. Produkowana była w latach 2013-2019 w Turcji. Pod maskę trafiły zaledwie 3 silniki. Dwa benzynowe - 1.3 Dual VVT-i 99 KM i 1.6 Valvematic 132 KM oraz jeden diesel 1.4...
Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM,...