Volkswagen Passat B5 to samochód bardzo popularny w Polsce, co w dużej mierze wynika z jego niezawodności. Pojazd ten na stałe wpisał się w nasz krajobraz i to się raczej szybko nie zmieni. Jak każde auto, także i on ma swoje słabe strony i warto o tym pamiętać. Tym bardziej, że przeglądy serwisowe Passata powinny odbywać się co 15 tys. km. Czy wiesz jak wyglądają?
Produkcja Volkswagena Passata piątej generacji rozpoczęła się w 1996 r., wyłącznie w wersji sedan. Już po roku auto to biło rekordy popularności. Za jedną z jego największych zalet uznano bardzo nowoczesny silnik, który uczynił z tego pojazdu prawdziwą gratkę. Początkowo auto dostępne było z silnikami benzynowymi: 1.6 101 KM, 1.8 125 i 150 KM, 2.3 VR5 150 KM oraz 2.8 V6 193 KM.. Lifting Passat przeszedł w 2000 r., co znacznie uatrakcyjniło jego wygląd – zyskał on wielu nowych zwolenników.
Niestety, egzemplarze wyprodukowane w latach 1996-1999 borykały się z problemem szybko zużywającego się zawieszenia. Stanowiło to poważny problem, ponieważ jego naprawa nie należała do tanich. Przyczyną był układ wielowahaczowy, który nie wytrzymywał większych przebiegów. Do innych usterek występujących najczęściej w Passacie B5 zaliczono także problemy z głowicami, wałkami rozrządu, a także osprzętem silnika.
Czy zakup Volkswagena Passata B5 nadal jest wart uwagi? Jak najbardziej, ale przy zachowaniu ostrożności. Przy nowych autach oczywiście nie musimy przejmować się ukrytymi wadami. Jeżeli natomiast chodzi o rynek samochodów używanych, to pełno na nim Passatów powypadkowych i z dużym przebiegiem. Najlepiej jest decydować się na wersje po liftingu z 2000 r., które są o wiele bardziej dopracowane. Najważniejsze jednak, aby dobrze sprawdzić auto i jego przeszłość.
Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.
Jak wygląda serwis Passata B5? Powinien odbywać się co 15 tys. km. Obejmuje wymianę oleju silnikowego, wszelkich filtrów, czy paska rozrządu. Harmonogram czynności serwisowych Volkswagena jest bardzo podobny dla różnych modeli, można więc bez problemu sprawdzić go w sieci. Warto pilnować tych przeglądów, ponieważ ich regularne wykonywanie bardzo podwyższa sprawność auta.
Skoda Fabia III to generacja aktualnie sprzedawana w salonach czeskiego producenta. Na co dzień konkuruje z Seatem Ibizą czy Volkswagenem Polo. Produkcja trwa od 2014 po dzień dzisiejszy, a auto dostępne jest w wariancie hatchback oraz kombi. Pod maską znaleźć można 2 silniki diesla o...
Audi A6 to auto cenione na całym świecie za świetny wygląd, luksusowe wyposażenie, ale także niebywały komfort jazdy. Zakup takiego pojazdu bardzo kusi – prestiż modelu jest niezaprzeczalny. Niestety, jest to kosztowny wydatek, w dodatku trudny w utrzymaniu. Czy warto? Spójrz na listę...
Toyota Auris to model zastępujący popularną Corollę od roku 2006. Auto doczekało się jedynie dwóch generacji. Ta druga znacząco zmieniła wygląd modelu i produkowana była w latach 2012-2018. Auris cieszy się znaczną popularnością w wersji hybrydowej, gdzie umieszczono silnik 1.8 generujący...
Volkswagen Touran to minivan klasy K, będacy modelem pośrednim pomiędzy Golfem Plus oraz Sharanem. Omawiana generacja produkowana jest do dzisiaj od 2015 roku. Sam model Touran'a przechodził kilka liftingów. Silniki jakie trafiły pod maskę to 1.0 115 KM, 1.2 110 KM, 1.4 150 KM, 1.8 180 KM...