Volkswagen Passat B5 to samochód bardzo popularny w Polsce, co w dużej mierze wynika z jego niezawodności. Pojazd ten na stałe wpisał się w nasz krajobraz i to się raczej szybko nie zmieni. Jak każde auto, także i on ma swoje słabe strony i warto o tym pamiętać. Tym bardziej, że przeglądy serwisowe Passata powinny odbywać się co 15 tys. km. Czy wiesz jak wyglądają?
Produkcja Volkswagena Passata piątej generacji rozpoczęła się w 1996 r., wyłącznie w wersji sedan. Już po roku auto to biło rekordy popularności. Za jedną z jego największych zalet uznano bardzo nowoczesny silnik, który uczynił z tego pojazdu prawdziwą gratkę. Początkowo auto dostępne było z silnikami benzynowymi: 1.6 101 KM, 1.8 125 i 150 KM, 2.3 VR5 150 KM oraz 2.8 V6 193 KM.. Lifting Passat przeszedł w 2000 r., co znacznie uatrakcyjniło jego wygląd – zyskał on wielu nowych zwolenników.
Niestety, egzemplarze wyprodukowane w latach 1996-1999 borykały się z problemem szybko zużywającego się zawieszenia. Stanowiło to poważny problem, ponieważ jego naprawa nie należała do tanich. Przyczyną był układ wielowahaczowy, który nie wytrzymywał większych przebiegów. Do innych usterek występujących najczęściej w Passacie B5 zaliczono także problemy z głowicami, wałkami rozrządu, a także osprzętem silnika.
Czy zakup Volkswagena Passata B5 nadal jest wart uwagi? Jak najbardziej, ale przy zachowaniu ostrożności. Przy nowych autach oczywiście nie musimy przejmować się ukrytymi wadami. Jeżeli natomiast chodzi o rynek samochodów używanych, to pełno na nim Passatów powypadkowych i z dużym przebiegiem. Najlepiej jest decydować się na wersje po liftingu z 2000 r., które są o wiele bardziej dopracowane. Najważniejsze jednak, aby dobrze sprawdzić auto i jego przeszłość.
Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.
Jak wygląda serwis Passata B5? Powinien odbywać się co 15 tys. km. Obejmuje wymianę oleju silnikowego, wszelkich filtrów, czy paska rozrządu. Harmonogram czynności serwisowych Volkswagena jest bardzo podobny dla różnych modeli, można więc bez problemu sprawdzić go w sieci. Warto pilnować tych przeglądów, ponieważ ich regularne wykonywanie bardzo podwyższa sprawność auta.
Ford Mondeo to auto segmentu D, które może być reprezentatywnym sedanem, praktycznym liftbackiem oraz rodzinnym kombi. Obecna na rynku generacja to już V odsłona modelu, której produkcja od 2014 trwa do dziś. Auto konkuruje z Oplem Insignią, VW Passatem czy Skodą Superb. Do wyboru są 4...
Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o...
Volkswagen Arteon to auto klasy średniej, które stało się następcą modelu Passat CC. Jest on jednak większy od niego i bardziej prestiżowy. Jego produkcja rozpoczęła się w 2017 roku i trwa do dzisiaj. Dostępny jest w praktycznym nadwoziu liftback. Pod maską znaleźć można 3 silniki...
Opel Corsa to mały samochód klasy aut miejskich z segmentu B. Od 2019 roku obecna na rynku jest już 6 generacja, jednak ten artykuł skupia się na generacji 5 nazwanej E. Model konkuruje z takimi autami jak Skoda Fabia czy Renault Clio. Produkowany był w latach 2014-2019 z silnikami...