Przy każdorazowej wymianie opon pojawia się problem – co zrobić ze zdjętym ogumieniem? Pytanie to może wydawać się banalne, jednak odpowiednie przechowywanie opon ma niezwykle istotne znaczenie - od tego w dużej mierze zależą wszelkie możliwe uszkodzenia. Zanim więc wybierzesz odpowiednie miejsce, zapoznaj się z podstawowymi zasadami magazynowania opon i bądź pewny, że postępujesz właściwie.
Jeśli ogumienie jest już zużyte i nie nadaje się do dalszej eksploatacji, najlepiej oddać je do utylizacji w serwisie. W ten sposób zniknie problem zalegających w garażu opon. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku odpowiedników w dobrym stanie. Jeśli więc zdecydujesz się na przechowywanie w „domowych” warunkach, musisz wiedzieć o kilku podstawowych czynnościach, które należy wykonać.
Najpierw trzeba dokładnie umyć opony z wszelkich zabrudzeń. Podczas tej czynności dokonaj kontroli głębokości bieżnika i wszelkich uszkodzeń. Popękana, przecięta lub wybrzuszona guma jest do wyrzucenia i w takim wypadku trzeba myśleć o zakupie nowego ogumienia. Po dokładnym umyciu osusz opony i przejdź do ich konserwacji. Możesz w tym celu zakupić specjalny środek – wybór na rynku jest ogromny. Pamiętaj jednak, że produkt stosujemy wyłącznie na bocznej części opony (nie na bieżniku!), co opóźni znacznie jej starzenie.
W jakim miejscu przechowywać opony? Przede wszystkim nie może być nasłonecznione, ponieważ promienie słoneczne mają negatywny wpływ na stan gumy. Pomieszczenie powinno być ciemne o suche. Jednocześnie należy pamiętać, aby w środku panowała temperatura pokojowa, dlatego czasem należy wietrzyć nasz „magazynek” – zwłaszcza, jeśli jest ogrzewany. W takim wypadku opony powinny leżeć jak najdalej od źródła ciepła. To samo tyczy się kontaktu ogumienia z wszelkimi środkami chemicznymi, ponieważ mogą one wprowadzić nieodwracalne zmiany. Nie kładź opon bezpośrednio na beton – najlepiej użyć jako podłoża kartonu lub desek. Dobrym rozwiązaniem jest oznaczanie opon przy zdejmowaniu (prawa przednia, prawa tylna, lewa przednia, lewa tylna), żeby zamontować je później w tym samym miejscu.
Opony z felgami powinny być postawione koło siebie lub powieszone na specjalnych hakach. Można też zaopatrzyć się w stojak, dzięki któremu znajdą się w odpowiedniej pozycji. Ogumienia nie powinno się natomiast składować w formie wieży (jedna na drugiej). Opony składowane bez felg nie mogą być z kolei składowane w stosie lub na hakach – w grę wchodzi jedynie pozycja pionowa. Warto jednak przekładać je co kilka tygodni.
Świetną opcją są specjalne hotele dla opon, których cena nie jest zbyt wygórowana (od 40 do 120 zł). W takim wypadku po zakończonym sezonie oddajesz opony do specjalnego serwisu, w którym zostaną one skontrolowane, odpowiednio zakonserwowane i będą odpowiednio przechowywane aż do następnego założenia. A wszystko pod okiem specjalistów, nie musisz więc o nic się martwić. Warto więc zastanowić się, czy oszczędzenie tak niewielkiej kwoty będzie dla nas bardziej korzystne.
Większość uszkodzeń opony spowodowanych jest nieodpowiednim ciśnieniem powietrza w oponie. Opony do autobusów i samochodów ciężarowych należy napełniać powietrzem zgodnie z przenoszonym obciążeniem.
Bez dobrego ogumienia samochód daleko nie zajedzie, dlatego też wysoka ich jakość jest bardzo ważnym elementem każdego samochodu Każdy sezon niesie ze sobą inne warunki atmosferyczne i drogowe, więc każdy kierowca powinien odpowiednio przygotować swoje auto. Wymiana opon jest sprawą kluczową,...
Każdy kierowca prędzej, czy później, musi wymienić opony w swoim aucie. Pojawia się wtedy niemały problem – co zrobić ze starym ogumieniem? Niestety, wyrzucenie go w standardowy sposób jako zwykłe odpady nie wchodzi w grę – wymagana jest utylizacja. Wiele osób zwyczajnie składuje opony w garażu,...
Czy na zimę zostawić „alusy”, czy postawić auto na felgach stalowych? Jest tyle opinii, ilu kierowców. Istnieje jednak kilka niepodważalnych faktów.